Reklama

Nowy SEAT Leon w wersji produkcyjnej

20/04/2005 15:16
Światowa premiera nowego SEAT-a Leon odbędzie się na Międzynarodowym Salonie Motoryzacyjnym w Barcelonie w maju. Auto będzie produkowane wyłącznie w fabryce w Martorell, a oferta obejmuje cztery różne wersje wykończenia i wyposażenia: Reference, Stylance, Sport i Sport-up.

Nowy Leon wywodzi się od prototypowego samochodu Salsa i podobnie jak pierwowzór łączy w sobie funkcjonalność auta pięciodrzwiowego ze sportowym wizerunkiem coupe. Taką sylwetkę uzyskano dzięki ukryciu klamek otwierających tylne drzwi w słupkach oraz profilowi samych drzwi, które podkreślają linię coupe nowego SEAT-a. Bardzo ważny dla stylu nowego Leóna jest kształt i położenie wycieraczek przedniej szyby. Tak samo jak w Altei, pióra wycieraczek w pozycji spoczynkowej ustawione są równolegle do przednich słupków, jednak w Leónie nie są one ukryte we wnękach za słupkami, ale w całości widoczne.

Nowy Leon "urósł" w stosunku do poprzednika. Samochód jest teraz o 132 mm dłuższy i mierzy 4315 mm. Szerokość zwiększono o 26 mm do 1768 mm. Wysokość auta wynosi 1458 mm. Dzięki tym wymiarom sylwetka nowego Leona jest dynamiczna, chociaż auto zachowuje wszystkie cechy typowego samochodu kompaktowego. W porównaniu z poprzednikiem poprawił się także komfort wnętrza. Dzięki zwiększeniu rozstawu osi o 65 mm do 2578 oraz pracy inżynierów z Martorell, nowy Leon może poszczycić się znakomitą przestronnością przedziału pasażerskiego. Bagażnik o pojemności 341 litrów jest niewiele większy niż w poprzednim modelu - ale za to bardziej funkcjonalny.

W chwili premiery rynkowej nowy Leon oferowany będzie z czterema silnikami, w tym dwoma benzynowymi i dwoma Diesla. W wersji podstawowej samochód wyposażony jest w silnik benzynowy z pośrednim wtryskiem paliwa, o pojemności 1.6 litra i mocy 102 KM (75kW). Mocniejszy silnik benzynowy to jednostka dwulitrowa zbudowana w technologii FSI, rozwijająca moc 150 KM (110kW) Zwolennicy silników Diesla będą mogli wybrać wersję z silnikiem 1.9 TDI o mocy 105 KM (77kW) lub 2.0 TDI o mocy 140 KM (103kW). Wszystkie cztery silniki spełniają normy emisji spalin Euro 4. Silnik benzynowy 1.6 oraz diesel 1.9 TDI będą współpracować z pięciobiegową skrzynią manualną, zaś dwie mocniejsze jednostki (2.0 FSI i 2.0 TDI) będą oferowane ze skrzynią sześciobiegową. Samochody z silnikiem 2.0 FSI będą dostępne z manualną skrzynią biegów lub ze skrzynią automatyczną z możliwością sekwencyjnej zmiany przełożeń w systemie Tiptronic, natomiast silnikowi 2.0 TDI może towarzyszyć tradycyjna skrzynia manualna lub automatyczna przekładnia DSG - obie w wersjach sześciobiegowych.

Za bezpieczeństwo bierne w nowym Leonie odpowiada 6 montowanych standardowo poduszek powietrznych (w tym dwie czołowe, dwie boczne i dwie kurtynowe). Opcjonalnie mogą być zamontowane także dwie dodatkowe poduszki boczne z tyłu. Samochód jest standardowo wyposażony w trzypunktowe pasy bezpieczeństwa dla wszystkich foteli. Dodatkowo, pasy przednie mają układ napinający oraz ograniczniki napięcia; miejsca skrajne z tyłu posiadają pasy bezpieczeństwa z ogranicznikami siły napięcia oraz punkty mocowania fotelików dziecięcych Isofix.

Nowy SEAT Leon zapewnia taki sam poziom bezpieczeństwa w kolizji z pieszym jak model Altea. Znakomite wyniki Altei w rygorystycznych testach Euro NCAP to zasługa kształtu pokrywy silnika z łamanymi zawiasami, a także odpowiedniego wyprofilowania przodu samochodu i pionowego umieszczenia wycieraczek szyby przedniej.

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo eGorzow.pl




Reklama
Wróć do