Nowy Saab 9-5 sedan i SportKombi ma na celu wzmocnienie pozycji marki wśród coraz bardziej wymagających klientów, którzy poszukują produktu wyróżniającego się, a zarazem zgodnego z ich indywidualnymi wartościami. Producent spodziewa się, że nowa gama pojazdów tego modelu przyciągnie do marki nowych klientów. Oczekuje się, że najwyższe modele - Aero i Vector - stanowić będą około 40% globalnej sprzedaży, zaś w Europie nowe silniki wysokoprężne wybierze ponad 50% nabywców. W Szwecji, gdzie powstała już sieć dystrybucji paliwa E85, oczekuje się, że 45% wszystkich użytkowników modeli 9-5 wybierze osiągi i korzyści ekologiczne innowacyjnego silnika 2.0t BioPower.
Nowością w gamie silników jest spełniająca normy emisji jednostka wysokoprężna 1.9TiD o mocy 150 KM i maksymalnym momencie obrotowym 320Nm. Wynik prowizorycznego łączonego cyklu testowego spalania, wynoszący 6,5 l/100km w wersji sedan i 6,7 w wersji kombi, to niemal 30-procentowy zysk w stosunku do benzynowego odpowiednika 2.0t, zaś przyspieszenie od zera do 100 km/h jest tylko marginalnie gorsze (10,1 w stosunku do 9,8 s dla sedana). Producent oferuje nowoczesny, bezobsługowy filtr cząstek stałych. Nowy silnik 1.9TiD zastępuje poprzednie silniki wysokoprężne modelu 9-5 i oferowany jest w wersji sedan i kombi z pięciobiegową ręczną lub automatyczną skrzynią biegów.
Silnik 2.3 Turbo, zarezerwowany wyłącznie dla topowej jednostki Aero, oferuje teraz moc 260 KM oraz moment obrotowy 350 KM w zakresie 1900-4000 o/m. Wydajność 32-bitowego systemu zarządzania silnikiem Trionic umożliwiła również zaprogramowanie funkcji dodatkowego doładowania w silnikach z ręczną skrzynią biegów, przyczyniając się do wzrostu momentu obrotowego do 370Nm na czas do 20 sekund. Funkcja ta uruchamia się automatycznie po pełnym wciśnięciu pedału gazu, co ułatwia wyprzedzanie. W wersji sedan tak skonfigurowane auto rozpędza się od zera do 100 km/h w 6,9 sekundy (7,3 w wersji kombi), a od 80 do 120 km/h na piątym biegu - w 8,9 (9,8) sekundy.
We wszystkich wersjach wprowadzona została nowa stylistyka, która nadaje wnętrzu pojazdu bardziej sportowy i nowoczesny charakter. Dywaniki, przetłoczenie górnej części deski rozdzielczej, wykończenie słupków środkowych, obicia wszystkich drzwi i dolne kieszenie są czarne, zaś podsufitka, tylna półka oraz wykończenie przednich i tylnych słupków mają kontrastujący kolor pergaminu.
Aby zminimalizować rozpraszanie kierowcy, oferowana w Saabie 9-5 funkcja bezpieczeństwa ComSense obejmuje system dynamicznego zarządzania obciążeniem. Umożliwia to krótkotrwałe opóźnienie sygnałów ostrzegawczych lub przychodzących połączeń telefonicznych, jeżeli system wykryje wysokie obciążenie uwagi kierowcy np. na podstawie włączonych kierunkowskazów lub w trakcie ostrego hamowania.
W trakcie opracowywania Saaba 9-5 jego konstrukcja strukturalna i działanie systemów zabezpieczających pasażerów były oceniane nie tylko w testach konsumenckich oraz prawnie wymaganych testach zderzeniowych, ale także w ogromnej liczbie dodatkowych konfiguracji fabrycznych, uwzględniających pasażerów różnego wzrostu. Testy prototypów prowadzone były w laboratorium oraz na wolnym powietrzu i obejmowały szereg różnych szybkości oraz konfiguracji.
W Polsce ceny nowego Saaba 9-5 zaczynają się od 128 900 zł za sedana oraz od 133 900 zł za SportKombi.
Komentarze opinie