Firma Renault poinformowała o zmianach, jakie zostały wprowadzone w gamie popularnego modelu Megane. Na plan pierwszy wysuwa się wzbogacona oferta spełniających normę Euro4 silników, w tym przede wszystkim nowa jednostka wysokoprężna 2.0 dCi, która rozwija moc 150 KM przy 4000 o/m oraz moment obrotowy 340Nm przy 2000 o/m. Auto w tej wersji przyspiesza od 0 do 100 km/h w ciągu 8,7 sekundy. Zużycie paliwa wynosi 5,4 l/100 km w cyklu mieszanym, a poziom emisji CO2 to 144 g/km.
Oferta jednostek 1.9 dCi wzbogacona o nową wersję o mocy zwiększonej do 130 KM, oprócz 6-biegowej skrzyni mechanicznej może również współpracować z 4-przełożeniową skrzynią automatyczną Proactive ze sterowaniem impulsowym.
Wersja Euro4 opracowana na bazie silnika 1.5 dCi 100 KM, rozwija moc 105 koni. Moment obrotowy został zwiększony o 20% do 240Nm przy 2 000 o/m. Silnik ten, oferowany z 6-biegową skrzynią mechaniczną, spala 4,7 l/100 km w cyklu mieszanym, a jego emisja CO2 wynosi jedynie 120 g/km. Przy przejściu na normy Euro4, zwiększono również o 5 KM moc wersji 1.5 dCi 80 KM, która obecnie rozwija moc 85 koni.
Oferta silników benzynowych obejmuje pięć jednostek oferowanych w różnych wersjach nadwoziowych: 1.4 16V (98 KM), 1.6 16V (112 KM), 2.0 16V (134 KM), 2.0 T 16V (163 KM) oraz 2.0 T 16V (224 KM) Renault Sport Technologies.
Nowe Renault Megane oferuje m.in. zmieniony kształt reflektorów, osłony chłodnicy i przedniego zderzaka. Z tyłu widoczne są zmienione światła tylne o przejrzystych kloszach, dostępne w wersji 3- i 5-drziowej oraz dla Megane Renault Sport. Przeprojektowano również tylne światła w wersji sedan i Grandtour. W przednim zderzaku Megane Renault Sport zastosowano listwy ochronne.
Auto oferuje nowe, bardziej wyrafinowane kolory wystroju wnętrza i tapicerek. Nowe elementy podnoszące komfort jazdy Megane to m.in. radar cofania, wycieraczki typu flat blade, ulepszona klimatyzacja, a także filtr powietrza z aktywnym wkładem węglowym.
Komentarze opinie