Mniej więcej pół roku po premierze limuzyny na rynku pojawił się wreszcie Passat Variant. Oficjalna polska premiera tego samochodu odbyła się 26 września na pięknie położonej farmie Sielanka, w Warce koło Warszawy.
Nowy Passat Variant to już szósta generacja tego samochodu - bezpieczniejsza, większa, wygodniejsza i bardziej przyjazna dla użytkownika. Nazwa "Variant" znana jest na świecie od 43 lat i określa ona wersję kombi samochodów marki Volkswagen. Do chwili obecnej produkcja tego auta wyniosła 4,3 miliona egzemplarzy.
Passat Variant jest o ponad dziewięć centymetrów dłuższy i niemal siedem i pół centymetra wyższy niż jego poprzednik. Długość tego auta wynosi 4,77 metra, natomiast szerokość 1,82 metra. Mimo, iż wygląda on na samochód niższy niż Passat piątej generacji, to z wysokością 1,52 metra (wraz z montowanym seryjnie na dachu relingiem dachowym), jest o 1,9 cm wyższy. Zwiększenie długości, szerokości i wysokości wyszło na dobre zarówno pasażerom, jak i przestrzeni bagażowej, której pojemność do dolnej krawędzi okien wynosi obecnie 603 litry (o 108 litrów więcej). Przy pełnym wykorzystaniu przestrzeni wraz z 90 litrową wnęką na koło zapasowe, bagażnik osiąga pojemność 1 731 litrów (o 131 litrów więcej w porównaniu z poprzednią wersją). Jednocześnie, pojemność zbiornika paliwa wzrosła z 62 do 70 litrów. Również ładowność tego samochodu wzrosła. Wynosi ona teraz 638 kg, o 43 kilogramy więcej niż w przypadku Passata Varianta piątej generacji. Aby ułatwić wkładanie bagażu, tylna klapa podnosi się na wysokość 2,06 metra. Dolna krawędź bagażnika znajduje się na wysokości 0,62 metra. We wnętrzu od podłogi do dachu do dyspozycji jest 0,83 metra wysokości. Szerokość między nadkolami wynosi 1 metr. Po złożeniu tylnych siedzeń oraz oparcie przedniego siedzenia pasażera w nowym Passacie Variant można przewozić przedmioty o długości 2,9 metra.
Passat Variant jest wyposażony seryjnie w sześć poduszek powietrznych (przednie, boczne i poduszki chroniące głowy). Poduszkę pasażera można wyłączyć, jeżeli na przednim fotelu ma podróżować dziecko. Samochód ten należy do grupy najbezpieczniejszych aut, co wykazały przeprowadzone przez Volkswagena testy zderzeniowe. Passat Limousine, który w przeważającej części , pod względem budowy, jest analogiczny do Passata Varianta, uzyskał w testach Euro NCAP wynik pięciu gwiazdek.
Wyposażenie seryjne Passata obejmuje elektroniczny hamulec postojowy uruchamiany przyciskiem. Dzięki elektronicznemu sterowaniu i połączeniu z innymi układami możliwe było wprowadzenie nowych funkcji, takich jak dynamiczne hamowanie awaryjne lub dynamiczne wspomaganie ruszania (pod górę). Funkcja "AUTO-HOLD" (postój na czerwonym świetle bez potrzeby stałego naciskania pedału hamulca) należy do wyposażenia seryjnego modeli z automatyczną skrzynią biegów.
Niezwykle przydatnym elementem wyposażenia w nowym Passacie Variancie jest gniazdo 230 V / 50 Hz. Pozwoli ono np. podłączenie lodówki lub naładowanie baterii laptopa. Prąd zmianny wytwarzany jest przez specjalnie wbudowany prostownik o mocy nominalnej 150 W. System posiada zabezpieczenie przed dziećmi oraz przed przegrzaniem.
Oświetlenie nowej wersji Passata zostało zmodyfikowane. W ofercie dostępne są reflektory bi-ksenonowe z funkcją śledzenia drogi na zakrętach wraz z dodatkowymi światłami oświetlającymi przestrzeń z boku samochodu. Tylny zestaw lamp w całości zbudowany jest w technologii diodowej.
Podobnie jak w wersji limousine, Variant może być napędzany jednym z czterech silników benzynowych lub jednym z trzech diesli. W ofercie znajduje się obecnie:
Silniki beznzynowe
silnik 1,6 o mocy 75 kW;
silnik 1,6 FSI o mocy 85 kW;
silnik 2,0 FSI o mocy 110 kW;
silnik 2,0 FSI z turbodoładowaniem o mocy 147 kW.
(Pod koniec roku powinien się pojawić w ofercie silnik 3,2 V6 FSI o mocy 184 kW).
Silniki diesla
silnik 1,9 TDI o mocy 77 kW:
silnik 2,0 TDI o mocy 103 kW;
silnik 2,0 TDI o mocy 125 kW.
Już wkrótce, Passat Variant będzie dostęny z układem automatycznej regulacji odległości od jadącego przed nim pojazdu (ADR). System ADR za pomocą radaru rejestruje ruch pojazdów przed samochodem pod kątem 12 stopni w odległości do 200 metrów. Zapewnia on automatycznie bezpieczną odległość oraz w przypadkach ekstremalnych skrócenie drogi hamowania.
Ceny nowej wersji Passata Varianta kształtują się pomiędzy 84 690 PLN (dla wersji Trendline z silnikiem 1,6), a 131 490 PLN (dla wersji Highline z silnikiem 2,0 FSI Turbo i skrznią automatyczną Tiptronic).
Komentarze opinie