Na terenie Japonii dostępny jest w sieci salonów sprzedaży Mitsubishi Motors Corporation najnowszy minicar i tego koncernu. Wyjątkowość modelu polega na tym, że powstał on na nowoczesnej platformie, na której silnik usytuowano przed tylną osią. Najnowszy i dostępny jest w wersjach z napędem na 2 i 4 koła.
i zapoczątkowuje nowy rozdział w historii rozwoju modeli typu minicar. Nowatorski model segmentu Premium Small udanie łączy w sobie cechy, które w tej kategorii pojazdów trudno było dotychczas pogodzić: nowoczesny design z komfortem podróżowania oraz wygodę w kabinie pojazdu z bezpieczeństwem pasażerów. Konstruktorzy Mitsubishi zawdzięczają sukces nowatorskiemu rozwiązaniu polegającemu na usytuowaniu silnika przed tylną osią pojazdu. Dzięki temu pokonano typowe dla tej kategorii pojazdów ograniczenia w zakresie ich gabarytów.
Nowy model napędzany ultralekkim, kompaktowym, 3- cylindrowym (aluminiowy blok cylindrów) silnikiem MIVEC z turbodoładowaniem, model i pochwalić się może trzema gwiazdkami w klasyfikacji w zakresie poziomu emisji spalin, który jest o 50% niższy od wymaganego przez japońskie przepisy na rok 2005. Imponująco niskie jest również jego zużycie paliwa spełnia japońskie wymogi w zakresie ekonomii zużycia paliwa pojazdów przewidziane na rok 2010.
i oferuje wygodne i przyjemne wnętrze kabiny, w której twórcy modelu zastosowali po raz pierwszy w historii japońskiego przemysłu motoryzacyjnego certyfikowaną tkaninę obiciową foteli typu Oeko-Tex Standard 100. Niezwykły postęp w zakresie technologii wykończenia wnętrza kabiny oraz zastosowanie niwelującego zapachy obicia sufitu pozwoliło na ograniczenie stężenia lotnych związków organicznych (VOC) do poziomu wyprzedzającego zalecenia JAMA (Japońskie Stowarzyszenie Producentów Samochodów) w zakresie poziomu koncentracji VOC o 15 miesięcy.
Brak silnika z przodu umożliwia maksymalne przesunięcie przednich kół do przodu pojazdu. Jednocześnie ulokowanie silnika z tyłu pozwala na zwiększenie rozstawu osi do 2550 mm wartości znacznie większej od dotychczas spotykanych w tym segmencie pojazdów. Duży rozstaw osi i skrajne usytuowanie przednich i tylnych kół są wyznacznikiem oryginalnego stylu, ale przede wszystkim dzięki nim wygospodarowano dużą, jak na segment compact, przestrzeń kabiny oraz przedziału bagażowego - o łącznej długości 2,075 mm.
W modelu i zastosowano kolumny MacPherson z przodu oraz trójwahaczowe zawieszenie De Dion z tyłu pojazdu. Brak silnika z przodu pojazdu pozwolił zoptymalizować konfigurację i skok przedniego zawieszenia. To, w połączeniu z większym rozstawem osi przynosi świetne trzymanie się drogi, przyjemne prowadzenie, zwrotność i komfort jazdy. Dzięki umiejscowieniu silnika z tyłu pojazdu model i charakteryzuje się większym kątem skrętu kół i minimalnym promieniem skrętu rzędu 4,5 m.
Nie ma informacji na temat sprzedaży tego modelu w Europie.
Komentarze opinie