Reklama

Nowy Mitsubishi "i" w Japonii

07/02/2006 22:40
Na terenie Japonii dostępny jest w sieci salonów sprzedaży Mitsubishi Motors Corporation najnowszy minicar „i” tego koncernu. Wyjątkowość modelu polega na tym, że powstał on na nowoczesnej platformie, na której silnik usytuowano przed tylną osią. Najnowszy „i” dostępny jest w wersjach z napędem na 2 i 4 koła.
„i” zapoczątkowuje nowy rozdział w historii rozwoju modeli typu minicar. Nowatorski model segmentu Premium Small udanie łączy w sobie cechy, które w tej kategorii pojazdów trudno było dotychczas pogodzić: nowoczesny design z komfortem podróżowania oraz wygodę w kabinie pojazdu z bezpieczeństwem pasażerów. Konstruktorzy Mitsubishi zawdzięczają sukces nowatorskiemu rozwiązaniu polegającemu na usytuowaniu silnika przed tylną osią pojazdu. Dzięki temu pokonano typowe dla tej kategorii pojazdów ograniczenia w zakresie ich gabarytów.

Nowy model napędzany ultralekkim, kompaktowym, 3- cylindrowym (aluminiowy blok cylindrów) silnikiem MIVEC z turbodoładowaniem, model „i” pochwalić się może trzema gwiazdkami w klasyfikacji w zakresie poziomu emisji spalin, który jest o 50% niższy od wymaganego przez japońskie przepisy na rok 2005. Imponująco niskie jest również jego zużycie paliwa – spełnia japońskie wymogi w zakresie ekonomii zużycia paliwa pojazdów przewidziane na rok 2010.

„i” oferuje wygodne i przyjemne wnętrze kabiny, w której twórcy modelu zastosowali po raz pierwszy w historii japońskiego przemysłu motoryzacyjnego certyfikowaną tkaninę obiciową foteli typu Oeko-Tex Standard 100. Niezwykły postęp w zakresie technologii wykończenia wnętrza kabiny oraz zastosowanie niwelującego zapachy obicia sufitu pozwoliło na ograniczenie stężenia lotnych związków organicznych (VOC) do poziomu „wyprzedzającego” zalecenia JAMA (Japońskie Stowarzyszenie Producentów Samochodów) w zakresie poziomu koncentracji VOC o 15 miesięcy.
Brak silnika z przodu umożliwia maksymalne przesunięcie przednich kół do przodu pojazdu. Jednocześnie ulokowanie silnika z tyłu pozwala na zwiększenie rozstawu osi do 2550 mm – wartości znacznie większej od dotychczas spotykanych w tym segmencie pojazdów. Duży rozstaw osi i skrajne usytuowanie przednich i tylnych kół są wyznacznikiem oryginalnego stylu, ale przede wszystkim dzięki nim wygospodarowano dużą, jak na segment compact, przestrzeń kabiny oraz przedziału bagażowego - o łącznej długości 2,075 mm.

W modelu „i” zastosowano kolumny MacPherson z przodu oraz trójwahaczowe zawieszenie De Dion z tyłu pojazdu. Brak silnika z przodu pojazdu pozwolił zoptymalizować konfigurację i skok przedniego zawieszenia. To, w połączeniu z większym rozstawem osi przynosi świetne trzymanie się drogi, przyjemne prowadzenie, zwrotność i komfort jazdy. Dzięki umiejscowieniu silnika z tyłu pojazdu model „i” charakteryzuje się większym kątem skrętu kół i minimalnym promieniem skrętu rzędu 4,5 m.
Nie ma informacji na temat sprzedaży tego modelu w Europie.

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo eGorzow.pl




Reklama
Wróć do