Wiosną tego roku swoją premierę będzie miał nowy Mercedes-Benz Sprinter. Auto produkowane będzie w zakładach w Dusseldorfie (furgon i kombi) oraz w Ludwigsfelde pod Berlinem (wersje z otwartą skrzynią i podwozia, także z podwójną kabiną).
Kliknij, aby powiększyćTrzy rozstawy osi, cztery długości nadwozia (od 5243 do 7343 mm), trzy wysokości dachu i wiele rodzajów nadwozia to cechy, dzięki którym nowy Sprinter jest jeszcze bardziej wszechstronny od swojego poprzednika. Nowa seria obejmuje pojazdy o dopuszczalnej masie całkowitej od 3,0 do 5,0 t. Furgony o przestrzeni ładunkowej od 7 do 17 m3 to najlepszy przykład na to, że Sprinter może spełnić niemal wszystkie możliwe wymagania.
To samo można powiedzieć o wersjach silnikowych. Mocne i nowoczesne cztero- lub sześciocylindrowe silniki wysokoprężne CDI o mocy od 65kW (88 KM) do 135kW (184 KM) poradzą sobie z każdym zadaniem. Wszystkie silniki Diesla Euro 4/EU 4 wyposażone są w filtr cząstek stałych. Benzynowa jednostka V6, z kolei, zapewnia wyjątkową wygodę pracy oraz niewymuszone osiągi dzięki 190 kilowatom mocy (258 KM).
Wśród wielu innowacyjnych wersji nowego Sprintera, klienci znajdą pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej 4,6 t z oponami Super-Single na tylnej osi. Rozwiązanie to zapewnia dużą oszczędność miejsca we wnętrzu pojazdu.
Chociaż w poprzednim Sprinterze poziom bezpieczeństwa był i tak wzorowy, w nowym modelu zastosowano jeszcze lepsze rozwiązania. Nadwozie wzmocniono na wiele różnych sposobów, co poprawiło wyniki pojazdu w próbach zderzeniowych. W porównaniu z poprzednią wersją, w nowej, oprócz poduszek powietrznych i kurtyn bocznych kierowcy i pasażera, znalazły się także poduszki boczne typu thorax, chroniące klatkę piersiową. Sprinter może też pochwalić się układem ADAPTIVE ESP, czyli najnowszą generacją systemu stabilizacji tory jazdy (ESP). Seryjnie montowany ADAPTIVE ESP oblicza bieżące obciążenie pojazdu, wyznacza środek ciężkości i dostosowuje charakterystykę działania do tych danych.
Podwozie Sprintera ma teraz lepszą charakterystykę i zapewnia większy poziom bezpieczeństwa aktywnego. Wszystkie modele mają w standardzie 16-calowe koła, wyposażone w bardzo skuteczny i wydajny układ hamulcowy. W jego skład wchodzą hamulce tarczowe na wszystkich kołach, system ABS zapobiegający blokowaniu kół przy hamowaniu, elektroniczny rozdział siły hamowania (EBV) oraz asystent hamowania (BAS).
Poziom bezpieczeństwa podnoszą też opcjonalne montowane reflektory biksenonowe z dodatkowym systemem oświetlania skrętu i doświetlaniem wnętrza zakrętu, stanowiące nowy wymiar w oświetleniu i bezpieczeństwie samochodów dostawczych.
Komentarze opinie