Reklama

Nowy Mercedes-Benz SLR 722 Edition

10/07/2006 23:12
Nowy Mercedes-Benz SLR 722 Edition ma wszelkie cechy rasowego samochodu wyścigowego. Ten supersportowy, dopracowany pod każdym względem pojazd ma wyższą moc, jeszcze lepsze zestrojenie układu jezdnego i zdecydowanie sportowy charakter wnętrza.
Kliknij, aby powiększyćNowy wariant modelu SLR - 722 Edition - to hołd firmy Mercedes-Benz wobec niezapomnianego zwycięstwa brytyjskiej legendy wyścigowej, Sir Stirlinga Mossa, oraz jego pilota Dennisa Jenkinsona; zwycięstwa odniesionego na Mercedesie 300 SLR o numerze startowym 722 (co oznaczało czas startu, godzinę 7.22) w Mille Miglia w roku 1955. Rozwijający moc 650 KM i zapewniający osiągi odpowiednie do takich parametrów, nowy superbolid Mercedesa wchodzi do sprzedaży 11 lipca.

Doładowany kompresorowo 5.5-litrowy silnik V8 modelu 722 Edition, który wytwarzany jest ręcznie w fabryce AMG w Affalterbach, rozwija moc 478 kW/650 KM. Samochód na osiągnięcie 100 km/h ze startu zatrzymanego potrzebuje zaledwie 3,6 sekundy, po 10,2 sekundach przekracza już barierę 200 km/h. Prędkość maksymalna wynosząca 337 km/h także jest lepsza od uzyskiwanej przez „zwykłego“ SLR-a (334 km/h).

Dzięki wyrafinowanemu zawieszeniu, 19-calowym aluminiowym kołom, sztywniejszym nastawom amortyzatorów i zmniejszeniu prześwitu o 10 mm auto zapewnia swemu kierowcy również charakterystykę jezdną godną toru wyścigowego. Oczywiście, układ hamulcowy także do tego dostosowano (większe tarcze o średnicy 390 mm).

Kliknij, aby powiększyćZ zewnątrz wersja SLR 722 Edition wyróżnia się jako model specjalny bardzo dyskretnymi modyfikacjami, co docenią szczególnie kolekcjonerzy samochodów. A ci stanowią tu najważniejszą grupę celową klientów. Przekonstruowany przedni spoiler oraz tylny dyfuzor poprawiają aerodynamikę i dociskanie auta do podłoża przy wysokich prędkościach, ale zarazem odzwierciedlają konsekwencję Mercedesa w implementowaniu najnowocześniejszych technik i technologii ze świata wyścigowego w sprzedażnych modelach. Jednocześnie szerokie zastosowanie pokrytego bezbarwnym lakierem włókna węglowego jako ekstremalnie wytrzymałego, ale i superlekkiego materiału to dowód na bardzo praktyczne podejście do kwestii konstruowania aut. Kubełkowe fotele pokryte skórą i Alcantarą zapewniają wspaniałe podparcie boczne, zaś bardzo dobrze leżąca w dłoniach wyścigowa kierownica obciągnięta skórą, łopatki do zmiany biegów i czarne karbonowe wstawki w desce rozdzielczej nadają kokpitowi wyrafinowany, czysto sportowy wygląd.
Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo eGorzow.pl




Reklama
Wróć do