Reklama

Nowy Landwind będzie sprzedawany przez byłych dilerów MG Rovera

23/03/2006 23:42
Po spektakularnej porażce w testach zderzeniowych przeprowadzonych przez ADAC, chiński producent chce w tym roku wypuścić zmodyfikowaną wersję Landwinda. Europejski dystrybutor tego auta jest w trakcie zdobywania pełnej europejskiej homologacji, która zastąpiłaby wcześniejszy indywidualny rodzaj zgody na jego sprzedaż.
Kliknij, aby powiększyćLandwind Europe sprzedał 100 pojazdów w Holandii, zanim opublikowano katastrofalne wyniki testów zderzeniowych. Po tym wydarzeniu, niemieccy dilerzy Opla, którzy wprowadzili "chińczyka" do swojej oferty, nie znaleźli ani jednego nabywcy. Peter Bijvelds, prezes Landwind Europe zapewnia jednak - "w obecnej chwili pracujemy nad zdobyciem w tym roku pełnej europejskiej homologacji, dotyczącej normy emisji spalin EURO 4 i filtrów cząstek stałych". W planach importera jest zastąpienie starej jednostki z Isuzu (poj. 2.8 litra), nowym silnikiem o poj. 2.5 litra, który spełnia normę EURO 4. Jego produkcją zajmuje się włoska firma VM Motori. Ponadto pod koniec roku zadebiutuje minivan tej marki. Terenowy Landwind po face-liftingu będzie miał również wzmocnioną strukturę nadwozia, zbudowaną przy udziale specjalistów z zewnątrz.

"Popyt na tanie pojazdy jest bezsporny, co widoczne jest po dotychczasowych dokonaniach Dacii Logan. Szczególne zainteresowanie widoczne jest na rynkach wschodnioeuropejskich" - dodaje Bijvelds. Według jego szacunków, przy istniejącej jeszcze indywidualnej zgodzie na dystrybucję, tegoroczna sprzedaż w Niemczech wyniesie około 1 000 sztuk. W momencie uzyskania pełnej europejskiej homologacji, wielkość ta powinna wzrosnąć do 5 000 egzemplarzy. Rosnący popyt na SUV-y sprawił, że w dystrybucję auta chcą się także włączyć byli dilerzy samochodów MG Rover z Francji, Hiszpanii i Portugali. Landwind Europe szuka także dilerów we Włoszech.

Kliknij, aby powiększyć"W Hiszpanii i Portugali, już 55 dilerów chce sprzedawać Landwindy" - mówi Alfonso Saavedra, właściciel sieci dystrybucji Sino Motors i były dyrektor zarządzający w MG Rover w Hiszpanii. Według Elizabeth Young, prezesa założonej w ubiegłym roku spółki Asia Auto i byłego dyrektora wykonawczego w MG Rover, "szczególnie obiecującym rynkiem będzie Francja, gdzie sprzedaż SUV-ów rośnie bardzo szybko, a wśród krajowych producentów panuje zastój". Young dodaje, że we Francji "rekrutowała" już 60 dilerów i posiada w sumie już 80 punktów sprzedaży, a do momentu uzyskania pełnej homologacji liczba ta wzrośnie do 100. W kraju nad Sekwaną cena bazowa będzie wynosiła 15 500 euro, około 30% mniej w porównaniu do konkurencji. W 2006 roku do chętnych ma trafić 600 aut, a w 2007 roku 2 500 sztuk. Asia Auto negocjuje z innymi chińskimi producentami, żeby sprzedawać także ich samochody.

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo eGorzow.pl




Reklama
Wróć do