Reklama

Nowy Hyundai Sonata i system AGCS

16/05/2005 11:22
W nowych modelach Hyundai Sonata i Grandeur debiutuje innowacyjny system aktywnej kontroli geometrii zawieszenia (AGCS), który został zaprezentowany po raz pierwszy przez południowokoreański koncern na targach w Seulu w 2002 r. AGCS stosowany jest w tylnym zawieszeniu, gdzie reguluje zbieżność kół dwoma elektrycznymi siłownikami zmieniającymi geometrię wahaczy tylnych.

Stabilność skrętu i właściwości jezdne osiągnęły całkiem nowy poziom dzięki zastosowaniu tego bardzo wydajnego rozwiązania. Ponieważ kierunek sterowania jest prostopadły do działającego obciążenia w trakcie ustawiania zbieżności kół, układ jest zdecydowanie bardziej skuteczny niż systemy tradycyjne, które sterują w tym samym kierunku, co działające obciążenie.

AGCS zapewnia poprawę charakterystyki jazdy i prowadzenia, która wykracza poza możliwości ESP. Podczas gdy ESP wyhamowuje pojazd, AGCS dobiera najlepszą wartość zbieżności kół dla zwiększenia trzymania się drogi i "odsunięcia" momentu wpadania w poślizg.

Podczas skręcania przy małej prędkości i jazdy w linii prostej, zbieżność kół jest zmniejszana dla lepszego utrzymania toru jazdy oraz większej stabilności, natomiast skręcając przy dużych prędkościach zbieżność jest zwiększana, co "odsuwa" moment wpadania w poślizg, aby uzyskać lepszą sterowność i kontrolę nad samochodem. AGCS współpracując z gazowymi kolumnami amortyzatorów przednich oraz podatnymi sprężynami tylnymi zapewnia bardziej stabilną i bezpieczniejszą charakterystykę prowadzenia.

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo eGorzow.pl




Reklama
Wróć do