Reklama

Nowy Hyundai Accent

05/03/2006 13:47
Jedną z nowości na genewskim stoisku marki Hyundai jest nowy Accent. Przy tworzeniu auta konstruktorzy brali pod uwagę przede wszystkim wysokie wymagania współczesnych klientów: niższy współczynnik NVH (wartość drgań wewnętrznych, wstrząsów i hałasu), oszczędność paliwa, poprawione właściwości jezdne, przyczepność i osiągi, łącząc te elementy z najlepszą w segmencie C ergonomią wnętrza, wygodą oraz nowoczesną stylistyką.
Kliknij, aby powiększyćChoć głównym rynkiem zbytu dla modelu Accent tradycyjnie pozostaje rodzimy rynek koreański oraz USA, w firmie Hyundai panuje głębokie przekonanie, że wysmakowany stylistycznie i zaawansowany technologicznie model przekona do siebie klientów na innych rynkach, a w szczególności na rynku europejskim. Choć nowy Accent jest dłuższy (o 20 mm), szerszy (o 15 mm) i wyższy (o 75 mm) od swego poprzednika, od którego różni się również większym rozstawem osi (o 60 mm), nadal pozostaje modelem z górnej półki bardzo popularnego segmentu B. Jednak, dzięki wysiłkom znakomitego zespołu inżynierów firmy Hyundai, zarówno designem jak i przestronnością wnętrza dorównuje modelom oferowanym w segmencie C, co czyni zeń wyjątkowo atrakcyjny produkt w sektorze niedużych aut rodzinnych.

Zaawansowane technologicznie i mocne jednostki napędowe dostępne z nowym modelem Accent to dwa silniki benzynowe i jeden diesel. Zostały zbudowane na najnowocześniejszej na świecie linii produkcyjnej i spełniają normę czystości spalin Euro 4.

1.6-litrowy silnik DOHC (112 KM przy 6000 o/m, maksymalny moment obrotowy 146Nm przy 4500 o/m), wyposażony w system zmiennych faz rozrządu (CVVT), dwa wałki rozrządu w głowicy (DOHC) i po cztery zawory na cylinder, jest wyjątkowo elastyczny i spełni oczekiwania każdego kierowcy. Niezależnie od dynamiki i stylu jazdy, system zmiennych faz rozrządu utrzyma zużycie paliwa na optymalnym poziomie.

1.4-litrowa jednostka DOHC (97 KM przy 6000 o/m, maksymalny moment obrotowy 125,4Nm przy 4700 o/m) również posiada po cztery zawory na cylinder i dwa wałki w głowicy. Dodatkowo, jednostka ta wykorzystuje układ zmiennej długości kanałów dolotowych, który optymalizuje zużycie paliwa przez zastosowanie podwójnych zaworów dolotowych kolektora ssącego. Układ analizuje pracę przepustnicy i zapotrzebowanie na moment obrotowy i, w razie konieczności, otwiera drugi kanał dolotowy. Podczas jazdy w normalnych warunkach używany jest tylko jeden kanał, co znacznie obniża zużycie paliwa i minimalizuje emisję substancji szkodliwych.

Kliknij, aby powiększyćNowy, zaawansowany technologicznie 1.5-litrowy silnik wysokoprężny, który został zaprojektowany i wykonany w ośrodku badawczo-rozwojowym Hyundai Motor Company R&D w Russelsheim, współpracuje z manualną skrzynią biegów, ze zmienionym schematem włączania biegu wstecznego i może pochwalić się turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek VGT. Jest to jednostka wysokoprężna z bezpośrednim wtryskiem paliwa (CRDi). Dzięki zastosowanej technologii gwarantuje oszczędne spalanie i dobre osiągi (110 KM oraz moment obrotowy 235Nm przy 1900-2750 o/m).

Oprócz zmodyfikowanej pięciostopniowej manualnej skrzyni biegów, dostępna będzie również przekładnia automatyczna, którą stworzono specjalnie dla nowego modelu Accent.
W połączeniu z nową gamą silników, obie przekładnie to istotny krok naprzód w zapewnieniu przyjemności z jazdy i doskonałej kontroli. Nowe konfiguracje układu napędowego pozwalają połączyć oszczędność, z dobrymi osiągami i świetnym prowadzeniem.

Kliknij, aby powiększyćOgromna liczba testów z użyciem symulacji komputerowej i rzeczywistej, które przeprowadzono w badaniach nad poprawą systemów bezpieczeństwa pasywnego, zaowocowała znaczną poprawą właściwości struktury nadwozia. Jej sztywna konstrukcja wprowadza wzmocnione przegrody boczne, słupki i ochronę przed zderzeniem bocznym, dając podstawę mocnej ramie pomocniczej z przodu. Zoptymalizowano również strefy zgniotu i ścieżki rozłożenia siły uderzenia. Ponadto w ramach bezpieczeństwa biernego w standardzie umieszczono przednie i boczne poduszki powietrzne, przednie i tylne kurtyny powietrzne, system aktywnych zagłówków, i trzypunktowe pasy bezpieczeństwa, które z przodu wyposażone są w podwójne napinacze z ogranicznikami siły napięcia.

Środki bezpieczeństwa aktywnego obejmują, dostępny w opcji, system stabilizacji toru jazdy (ESP) z systemem kontroli trakcji i asystentem hamowania. Wśród innych modeli segmentu Accent wyróżnia się większymi, przednimi tarczami hamulcowymi (10-calowe, wentylowane) oraz systemem ABS z elektronicznym rozdziałem siły hamowania (EBD). Również wysokowydajny tylny układ hamulcowy wykazuje do 50% większą skuteczność działania w porównaniu z poprzednią wersją modelu.


Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo eGorzow.pl




Reklama
Wróć do