W pierwszej połowie bieżącego roku Ford of Europe zanotował wzrost sprzedaży aut o 4,6% do około 952,5 tys. egzemplarzy. Dynamiczny Mondeo nowej generacji znalazł 8,8 tys. nabywców, z czego prawie 120 w naszym kraju (premierowy pokaz w Polsce odbył się dwa tygodnie temu).
Kliknij, aby powiększyćW okresie od stycznia do czerwca Ford of Europe sprzedał 952,5 tys. pojazdów, co w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego oznacza wzrost o 4,6%. Udział rynkowy jest na poziomie 8,9%. W samym tylko czerwcu koncern znalazł około 169 tys. nabywców, co oznacza wzrost o 1,2% oraz udział rynkowy w wysokości 8,4%.
Sprzedaż aut osobowych w czerwcu wyniosła natomiast 134 365 egzemplarzy, w czym duża zasługa popularności głównie modeli takich jak Focus i Fiesta. Nagrodzony prestiżowym tytułem dla najlepszego samochodu roku S-MAX w dalszym ciągu zdobywa coraz to nowych sympatyków, podobnie jak Galaxy, który jest liderem swojego segmentu. Ford Mondeo nowej generacji uzyskał natomiast wynik 8,8 tys. egzemplarzy. W Polsce czerwiec był trzecim miesiącem sprzedaży tego auta, a wynik skumulowany wyniósł 118 sztuk.
Producent chce, aby wśród klientów kupujących nowego Mondeo większą grupę stanowiły kobiety oraz osoby w młodszym wieku. W przeszłości sukces auta to w znacznej mierze rezultat zainteresowania ze strony klientów flotowych. Mężczyźni stanowią około 90% użytkowników, a średni wiek klientów waha się od 40 do 50 lat.
Kliknij, aby powiększyćPojawienie się zupełnie nowej generacji Mondeo oznacza radykalną transformację oferty rynkowej Forda w kategorii tzw. samochodów dużych. Auto jest kwintesencją wykorzystywanej przez koncern w ostatnim czasie konwencji stylistycznej kinetic design. Nowy model wprowadza także do oferty Forda szereg nowinek technicznych i nowych elementów wyposażenia. Zachowano przy tym wszystkie dobrze znane atuty poprzednich generacji Mondeo, szczególne znaczenie przywiązując do dalszego udoskonalenia własności jezdnych i poprawy poziomu bezpieczeństwa.
"Ford Mondeo był zawsze chwalony za szereg niezaprzeczalnych zalet, przede wszystkim za własności jezdne i wysoki poziom bezpieczeństwa - powiedział Steve Adams, dyrektor Ford of Europe odpowiedzialny za pion samochodów dużych i luksusowych. "W przypadku tego niezwykłego nowego samochodu wszystkie te atuty zostały jeszcze bardziej dopracowane. W efekcie osiągi i parametry użytkowe nowego Forda Mondeo zostały poprawione pod każdym względem. Jednocześnie diametralnie zmieniliśmy jego wygląd i radykalnie poprawiliśmy jakość."
Kliknij, aby powiększyćNowy Ford Mondeo jest kolejnym modelem, który mocno skorzystał na realizowanej przez Forda pod nazwą Shared Technology koncepcji wykorzystywania tych samych rozwiązań w wielu różnych modelach. Wiele założeń konstrukcyjnych i szereg podzespołów nowego Mondeo jest taka sama co stosowane w S-MAX oraz w nowej generacji Galaxy. Nowy Mondeo jest jednak zupełnie innym modelem, mającym swoją własną wyraźnie określoną tożsamość i ważne miejsce w ofercie Forda.
Dwiema bardzo istotnymi nowościami technicznymi po raz pierwszy będącymi do dyspozycji nabywców Forda Mondeo są funkcje otwierania samochodu i uruchamiania silnika bez użycia tradycyjnego kluczyka.
W przypadku zamówienia opcji otwierania drzwi Keyless Entry zbędny staje się tradycyjny kluczyk wkładany do zamka. Zamiast niego, otwieranie drzwi odbywa się za pośrednictwem tzw. klucza elektronicznego, którego obecność w bezpośredniej bliskości samochodu rejestrują trzy specjalne anteny, kiedy właściciel, wyposażony w specjalny breloczek, zbliża się do swego pojazdu. Wystarczy że osoba mająca przy sobie breloczek pociągnie za klamkę drzwi lub uchwyt drzwi tyłu nadwozia (bądź pokrywy bagażnika) i wnętrze pojazdu stoi otworem.
Kliknij, aby powiększyćDrugim, podobnym rozwiązaniem jest funkcja uruchamiania samochodu za pomocą klucza elektronicznego". Wystarczy, że kierowca mający przy sobie breloczek należący do pojazdu naciśnie przycisk rozrusznika Ford Power, jednocześnie wciskając pedał sprzęgła (w samochodach z ręczną skrzynią biegów) lub pedał hamulca (w wersjach z przekładnią automatyczną). Ten dodatkowy warunek został pomyślany jako element zabezpieczenia przed ewentualnym ryzykiem uruchomienia silnika przez dzieci.
Nowy Ford Mondeo jest pierwszym seryjnym modelem Forda wyposażonym w system Easyfuel, własne rozwiązanie Forda, które eliminuje konieczność stosowania tradycyjnego korka wlewu paliwa.
Kliknij, aby powiększyćSystem zapewnia dodatkowe zabezpieczenie samochodów zasilanych zarówno benzyną jak i olejem napędowym przed zatankowaniem niewłaściwego paliwa. Otwór wlewu ma średnicę, która wyklucza włożenie do wlewu paliwa końcówki nalewki niewłaściwego dystrybutora.
Pokazany po raz pierwszy jeszcze podczas salonu samochodowego we Frankfurcie w 2005 roku, system Ford Easyfuel otrzymał w tym samym roku nagrodę Pomysłu roku 2005 w plebiscycie znanego brytyjskiego magazynu Autocar.
Komentarze opinie