Reklama

Nowy flagowiec Suzuki gwiazdą wystawy we Frankfurcie

13/08/2007 23:59
Dwie światowe premiery planuje marka Suzuki podczas wrześniowych targów branżowych we Frankfurcie. Oprócz pojazdu Splash, który wytwarzany będzie razem z nowym Oplem Agilą na Węgrzech, światło dzienne ujrzy koncepcyjny model Kizashi, stanowiący zapowiedź wejścia Suzuki do segmentu D i nawiązania rywalizacji z autami takimi jak Ford Mondeo, Opel Vectra i Renault Laguna.
Kliknij, aby powiększyćPo modelach Swift, Grand Vitara i SX4, Splash jest czwartym samochodem zaprezentowanym przez markę Suzuki w ciągu ostatnich trzech lat. Model ten uosabia filozofię Suzuki zawartą w haśle „Way of Life” dowodząc jednocześnie słuszności strategii projektowania i produkowania samochodów cieszących się uznaniem klientów na całym świecie.

Suzuki Splash będzie produkowany w Esztergom (Węgry) w Magyar Suzuki Corporation, gdzie obecnie wytwarzane są modele Swift, SX4 i Ignis. Suzuki w tej fabryce produkować będzie również nową generację modelu Agila dla Opla. Oba samochody będą produkowane w oparciu o tę samą technologie. Główne różnice pomiędzy modelami będą dotyczyły stylizacji przodu (maska, błotniki, reflektory i zderzak) oraz tyłu ( klapa bagażnika, tylne światła, zderzak). Roczny plan sprzedaży dla modelu Splash w Europie to około 60 tys. sztuk.

Splash nie jest następcą modelu Wagon R+ (powiększonej wersji modelu Wagon R), który w 1993 roku został zaprojektowany na rynek japoński, później wprowadzony również do Europy. „Bazując na zupełnie nowych założeniach, Splash został zaprojektowany tak, aby spełnić przede wszystkim oczekiwania europejskich klientów - podkreśla Toshihiro Suzuki, główny inżynier projektu. Model Splash charakteryzuje: atrakcyjne wzornictwo, kompaktowe wymiary, bardzo dobre właściwości jezdne, bardzo dobra jakość wykonania oraz dbałość o środowisko naturalne.

Kliknij, aby powiększyćFaza I Światowej Strategii Suzuki oparta była na prezentowaniu modeli ze sportowym duchem. Suzuki Splash jest pierwszym modelem Fazy II, która skierowana jest do młodych rodzin i w nich upatruje główną grupę docelowa. Obok nowoczesnego wyglądu i sportowej stylizacji, młodzi ludzie zwrócą uwagę na takie zalety auta jak przestronność, łatwość aranżacji wnętrza i ekonomię. Projektanci postawili na młodość, świeżość oraz czystą funkcjonalność idącą z duchem czasu.

Suzuki Splash wejdzie do sprzedaży wiosną 2008 roku. Klienci będą mieli do wyboru trzy jednostki napędowe - dwie benzynowe i jedną diesla. Silniki benzynowe zostały w całości zaprojektowane przez Suzuki. Pierwszy z nich ma pojemność 1,0 litra, 3 cylindry i moc 48kW (65KM) drugi pojemność 1,2 litra, 4 cylindry i moc 63kW (86KM). Oba silniki w pełnym zakresie obrotów zapewniają doskonałe osiągi i prowadzenie będąc jednocześnie oszczędne i przyjazne środowisku.

Entuzjaści silnika diesla maja do wyboru jednostkę o pojemności 1,3 litra z bezpośrednim wtryskiem paliwa (common-rail) o mocy 55kW (75KM), produkowaną w Indiach na podstawie licencji udzielonej przez koncern Fiat. Wszystkie silniki oferowane są z pięcioprzełożeniową manualną skrzynią biegów. Czterobiegowy automat montowany jest z silnikiem benzynowym o pojemności 1,2 litra. Jednostki napędowe oferowane w nowym Suzuki Splash spełniają wszelkie rygorystyczne normy emisji spalin (Euro4), emisja CO2 utrzymuje się pomiędzy 120 a 140 g/km.

Kliknij, aby powiększyćW kwestii bezpieczeństwa aktywnego konstruktorzy Suzuki zrobili wiele aby zdobyć zaufanie klientów. System ABS zapobiega blokadzie kół podczas nagłego hamowania, natomiast system wspomagania automatycznie zwiększa jego siłę w krytycznych sytuacjach. Rozdzielacz siły hamowania dokonuje podziału pomiędzy kołami zapewniając większą skuteczność szczególnie podczas pokonywania zakrętów, natomiast system ESP pozwala na utrzymanie zamierzonego toru jazdy korygując ewentualne błędy kierowcy. Do wyposażenia zwiększającego bezpieczeństwo pasywne - obok nadwozia o wysokiej sztywności - należą także front auta zoptymalizowany pod kątem ochrony pieszych, sześć poduszek powietrznych (2 przednie, 2 boczne, 2 kurtyny), pirotechniczne napinacze pasów bezpieczeństwa przednich foteli.

Kliknij, aby powiększyćWielkim zainteresowaniem dziennikarzy oraz gości odwiedzających targi we Frankfurcie cieszyć się będzie również koncepcyjny model nazwany Kizashi, co po japońsku oznacza tyle co „preludium” lub „przedsmak”. Auto znajduje się jeszcze we wczesnej fazie prac projektowych, a jego rynkowego debiutu można spodziewać się w roku 2010.

Suzuki Kizashi kładzie akcent na takie elementy jak nowoczesne wzornictwo oraz przyjemność z jazdy, stanowiąc próbę usytuowania japońskiej marki jako gracza posiadającego gamę produktów wykraczającą poza małe auta oraz samochody 4x4. Podczas prac nad nowy pojazdem japońscy specjaliści postawili sobie za przykład rozwiązania znane z BMW Serii 3 oraz Mazdy6.
Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo eGorzow.pl




Reklama
Wróć do