Już na czerwiec zaplanowany jest początek sprzedaży nowego Fiata Ducato, który produkowany jest w obiekcie przemysłowym Sevel we Włoszech w ramach współpracy z koncernem PSA Peugeot Citroen. Samochód jest dziełem projektantów z Fiat Style Centre.
Kliknij, aby powiększyćGama nowego Fiata Ducato jest bardzo bogata i obejmuje:
- modele do przewozu towarów i osób oraz nadwozie przystosowane do adaptacji i montażu
dodatkowego wyposażenia;
- dopuszczalna masa całkowita od 3 do 4 ton;
- dwa typy mostów napędowych: dla kół i ogumienia 15"" (dopuszczalna masa całkowita od 3 do 3,5 ton) i 16"" (dopuszczalna masa całkowita od 3,5 do 4 ton);
- ładowność użytkowa od 1000 do 2000 kg;
- trzy rozstawy osi, cztery długości i trzy wysokości dla furgonów;
- siedem objętości przestrzeni ładunkowej, od 8 do 17 m3;
- cztery rozstawy osi i pięć długości nadwozia;
- trzy silniki, przy czym jeden jest dostępny w dwóch wariantach mocy;
- 12 kolorów nadwozia.
Kliknij, aby powiększyćKonstruktorzy chcieli zaprojektować pojazd, który charakteryzuje się jak największą funkcjonalnością oraz jakością co chodzi o rozwiązania, które pomagają uniknąć groźnych sytuacji na drodze, jak również w zakresie bezpieczeństwa czynnego i biernego. Przykładem jest zastosowanie karoserii z kontrolowanymi strefami zgniotu, nowy system hamowania z czterema hamulcami tarczowymi oraz oferowany seryjnie dla całej gamy system ABS z funkcją EBD, jak również poduszka powietrzna kierowcy. W zależności od rynku i wersji będzie można otrzymać w standardzie lub opcji m.in. system antypoślizgowy ASR, system stabilizacji toru jazdy ESP, poduszki kurtynowe i boczne oraz poduszkę powietrzną dla pasażera z przodu, podobnie jak urządzenia zabezpieczające przed kradzieżą pojazdu lub ładunku.
Kliknij, aby powiększyćNowy Fiat Ducato potwierdza dbałość o wskaźniki związane z ergonomią, komfortem akustycznym i termicznym oraz elastycznością zawieszenia. Komfort jazdy jest dla kierowcy szczególnie ważny ze względu na spędzanie za kierownicą długich godzin, często w trudnych warunkach. Dlatego wnętrze zostało skonstruowane na wzór wygodnego miejsca pracy, dobrze oświetlonego i cichego, z licznymi schowkami (pojemniki w drzwiach, półki) na przedmioty osobiste (komputer, telefon komórkowy, mapy drogowe). Także przestrzeń ładunkowa została dokładnie przemyślana, aby ułatwić codzienne używanie pojazdu bez stresu i zmęczenia. Przegrody do załadunku, prawidłowo powiązane, są przestronne. Dostęp ułatwiają niskie progi i drzwi o dużych wymiarach, zarówno tylne, otwierane skrzydłowo, jak i boczne, przesuwane. Poczuciu komfortu sprzyjają również tylne zawieszenie pneumatyczne z korektą prześwitu oraz innowacyjne rozwiązanie telematyczne znane pod nazwą Blue&Me, które jest owocem współpracy Fiat Auto i firmy Microsoft. Co więcej, kierowca może korzystać z tempomatu, kamery poprawiającej widoczność z tyłu oraz czujników parkowania, które ułatwiają zajęcie miejsca przy małej ilości przestrzeni wokół pojazdu.
Komentarze opinie