Opracowując nowego Jumpera, Citroen postawił sobie za cel wykorzystanie dwunastoletniego handlowego sukcesu poprzednich wersji oraz zdobycie nowych klientów. Zastosowanie najnowszych rozwiązań technologicznych Citroena oraz opracowana na tej podstawie nowa gama powinny umożliwić osiągnięcie tych założeń.
Kliknij, aby powiększyćNowy Jumper oferuje:
- szerszy wachlarz objętości przestrzeni ładunkowej: samochód jest dostępny w czterech długościach, z trzema rozstawami osi i trzema możliwymi wysokościami. Dzięki temu zapewnia użytkową przestrzeń załadunkową od 8 do 17 m3, podczas gdy poprzednia gama ograniczała się do 14 m3.
- dopuszczalną masę całkowitą do 4 ton: pułap 3,5 tony został w ten sposób przekroczony i masa całkowita nowego Jumpera może dochodzić w zależności od wersji do 4 ton (w tym przypadku ładowność użytkowa wynosi 2 tony). Nowy Jumper jest jednym z nielicznych lekkich pojazdów dostawczych z napędem przednim oferujących ciężar całkowity z załadunkiem powyżej 3,5 ton. Zwiększona zdolność załadowcza umożliwia Citroenowi zajęcie pozycji w zupełnie nowym segmencie rynkowym.
- różnorodność modeli, spełniających wymagania różnych grup zawodowych. Gama obejmuje wersje standardowe (furgony blaszane i przeszklone), wersje kombi do przewozu osób oraz platformy z pojedynczą lub podwójną kabiną. Inne wersje są przystosowane do różnych adaptacji karoserii w postaci ramy z kabiną lub bez oraz platformy z kabiną do zabudowy.
Kliknij, aby powiększyćStyl nowego Jumpera zaprojektowano z myślą o użytkowniku, podkreślając liczne zalety wynikające z funkcjonalności pojazdu. Przykładowo, stopnie progowe wbudowane do pasa bocznego ułatwiają czyszczenie przedniej szyby. Ponadto ergonomiczna budowa i wyposażenie stanowiska kierowcy oraz poziom wyciszenia wnętrza sprawiają, że kabina jest przystosowana do wymogów najbardziej wymagających klientów, wykorzystujących samochód do celów zawodowych. Przestrzeń załadunkowa jest bardzo łatwo dostępna, m.in. dzięki celowemu obniżeniu wysokości progu załadunkowego.
Kierowca Jumpera może korzystać opcjonalnie z ogranicznika prędkości oraz elektronicznego wspomagania parkowania za pomocą czujników cofania i tylnej kolorowej kamery, z której obraz jest przenoszony do środkowego lusterka wstecznego. W celu wykonywania w pełni bezpiecznych manewrów kamera zostaje uruchomiona w momencie właczenia tylnego biegu przy małej prędkości.
Nowy Jumper został starannie zaprojektowany pod względem komfortu termicznego, szczególnie w trudnych warunkach jazdy. Układ wentylacji i ogrzewania obejmuje liczne regulowane nawiewy umieszczone w części środkowej oraz po bokach. Regulacja wszystkich funkcji jest możliwa za pomocą dwóch przełączników na desce rozdzielczej. Ulepszenia w stosunku do poprzednich wersji polegają na bardziej optymalnym obiegu i rozprowadzaniu powietrza, bardziej precyzyjnej regulacji temperatury i większym wyciszeniu.
Kliknij, aby powiększyćlimatyzacja występuje w dwóch wersjach: ręcznej i automatycznej, która zapewnia komfort i łatwość obsługi. Przedmiotem szczególnych starań był też komfort klimatyzacji pasażerów podróżujących z tyłu w wersji kombi. Specjalna nawiewowa listwa rozdzielcza oraz indywidualne otwory rozprowadzające powietrze przyczyniają się do dobrego samopoczucia pasażerów.
Jumper może być wyposażony w szeroką gamę profili audio i telematycznych, które stawiają go w rzędzie samochodów dostawczych zdolnych do sprawnej komunikacji. Oferta obejmuje radioodbiornik z odtwarzaczem CD w centralnej części konsoli, z MP3 lub bez, oraz możliwość montażu systemu Bluetooth, telefonu z nawigacją i obsługi floty Bluetooth.
Ta bogata gama elementów wyposażenia jest rozszerzona o odpowiednio dobrane, nowoczesne akcesoria, takie jak :
- rolki do przesuwania towarów w czasie załadunku,
- wewnętrzne zabezpieczenie podłogi,
- kratka ochronna do przewozu zwierząt,
- zdejmowany sprzęg do przyczepy,
- drabina,
- czujniki cofania.
Komentarze opinie