14 września w obiekcie Sterling Heights Assembly Plant (SHAP) nastąpiło oficjalne rozpoczęcie produkcji samochodu Chrysler Sebring sedan 2007.Zakład ten jest objęty Strategią Elastycznego Wytwarzania (FMS), która pozwala nowe pojazdy wprowadzać na rynek znacznie szybciej niż poprzednio w efekcie wdrożenia systemu produkcji wielomodelowej na jednej linii montażu. Uruchomienie produkcji wielomodelowej na pojedynczej linii wymagało szerokiej wymiany oprzyrządowania. W ramach programu inwestycyjnego o wartości USD 500 mln dokonano intensywnej modernizacji zakładu pod kątem poprawy jakości i wydajności wytwarzania oraz polepszenia ergonomii stanowisk pracy. SHAP może obecnie różnicować product-mix w granicach 0-100% podczas produkcji trzech modeli pojazdów oraz jednocześnie pilotować montaż czwartego. W SHAP na modernizację spawalni nadwozia, lakierni oraz oddziału montażu pojazdów przeznaczono kwotę USD 278 mln, w ramach której zainstalowano nowe oprzyrządowanie oraz 620 automatów spawalniczych i podawczych, mogących wytwarzać różne modele nadwozi i płyt podłogowych. Oprócz tego zakład może również przyjmować produkcję modeli pochodzących z innych fabryk, celem sprawnego reagowania na dynamikę popytu rynkowego. I tak SHAP może również produkować samochody Dodge Caliber (którego podstawowa produkcja odbywa się zakładzie Belvidere Assembly Plant) - w przypadku zwiększonego zapotrzebowania na ten pojazd w przyszłości. Przy zachowaniu niezbędnej elastyczności produkcji jest to najlepszy sposób na skuteczne utrzymanie wyraźnej odrębności produktów marki Chrysler, Jeep i Dodg
Komentarze opinie