Reklama

Nowy Chevrolet Aveo sedan

19/03/2006 21:10
Debiut Aveo w Europie będzie oznaczał pojawienie się na rynku pierwszego Chevroleta skonstruowanego w całości w nowym Centrum Designu GM w Bupyong w Korei. Kompaktowy sedan oznacza także początek ofensywy produktowej, w ramach której w pojawią się w Europie dwa całkowicie nowe modele oraz po raz pierwszy dostępne będą silniki wysokoprężne.
Kliknij, aby powiększyćNowe Aveo ma 4310 mm długości (+75 mm), 1710 mm szerokości (+40 mm) i 1505 mm wysokości (+10 mm). Efekt to rozciągnięta sylwetka, pokreślona jeszcze przez dynamicznie wznoszącą się ku górze linię boczną, wyraziste nadkola i nowo zaprojektowane, 15-calowe koła. Z tyłu przez całą szerokość samochodu przebiega dekoracyjna listwa, a mały spoiler na krawędzi klapy bagażnika podkreśla dojrzały wygląd Aveo, podobnie jak poszerzony o 20 mm rozstaw kół. Najbardziej wyrazistym elementem nowej stylistyki marki jest przód sedana. Wzrok najmocniej przykuwają trójwymiarowe reflektory zachodzące na maskę silnika i przednie błotniki oraz osłona chłodnicy z chromowaną obwódką.

Dzięki rozstawowi osi 2480 mm nowy Chevrolet sedan pokazuje, że z pewnością nie należy do najmniejszych w klasie. Widać to przede wszystkim w przestronnym wnętrzu. Również bagażnik nowego Aveo jest naprawdę duży - jego objętość to 400 litrów (wg standardu VDA), czyli 20 litrów więcej w porównaniu do poprzedniego modelu. Po złożeniu oparcia tylnej kanapy objętość bagażnika znacznie wzrasta.

Kliknij, aby powiększyćPanel instrumentów został zaprojektowany od nowa. Jest on wyraźnie podzielony na cztery okrągłe wskaźniki z chromowanymi oblamówkami i konsolę centralną z dwoma wlotami powietrza, a także w pełni zabudowany system audio oraz duże, łatwe w obsłudze pokrętła klimatyzacji. Struktura plastikowych powierzchni i delikatnie wykończonej deski rozdzielczej oraz górnej części paneli drzwi jest bardzo miła w dotyku. Jasny, dwukolorowy wzór ma także swój wkład w tworzenie przyjaznej atmosfery wnętrza.

Struktura nadwozia Aveo została dogłębnie zmodyfikowana. Trzy, jasno zdefiniowane ścieżki pochłaniają energię w przypadku zderzenia. Są one wsparte o nową strukturę kabiny pasażerskiej. Nowością jest zastosowanie stali wysokowytrzymałej - na przykład w słupkach środkowych - która odgrywa istotną rolę w razie kolizji bocznej. Standardem jest poduszka powietrzna kierowcy i pasażera oraz poduszki boczne.

Nowy Chevrolet Aveo dostępny jest z dwoma benzynowymi silnikami czterocylindrowymi wyposażonymi w głowice z lekkich stopów. Mniejsza jednostka osiąga moc 53kW/72 KM przy pojemności skokowej 1150 cm3, a jej maksymalny moment obrotowy wynoszący 104Nm osiągany jest przy 4400 o/m. Aveo 1.2, standardowo wyposażone w pięciobiegową ręczną skrzynię biegów, przyspiesza od 0 do 100 km/h w 13,7 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 157 km/h. Średnie spalanie wynosi 6,4 litra paliwa na 100 km (MVEG).

Silnik 1.4 (który współpracuje także z czterobiegową automatyczną skrzynią biegów japońskiej firmy Aisin, stanowiącą alternatywę do pięciobiegowej skrzyni ręcznej) oferuje naturalnie większą dynamikę jazdy. Czterocylindrowa, szesnastozaworowa jednostka z dwoma wałkami rozrządu w głowicy osiąga moc 69kW/94 KM przy 6 200 o/m i objętości skokowej 1399 cm3. Maksymalna prędkość pojazdu to 176 km/h (wersja z automatyczną skrzynią biegów: 170 km/h), a średni poziom zużycia paliwa to 6,7 litra na 100 km (7,0 l). Te dwie wartości pokazują, że w przypadku tego silnika dynamika nie jest okupiona wyższym spalaniem. Aveo 1.4 rozpędza się od zera do 100 km/h w 11,1 sekundy (11,9 s).

Kliknij, aby powiększyćNowoczesny układ jezdny Chevroleta Aveo z kolumnami McPhersona z przodu i belką skrętną z tyłu zapewnia wysoki komfort jazdy i wysoki poziom bezpieczeństwa. Innym plusem jest stosunkowo duży, jak na tę klasę samochodów, rozstaw kół, wynoszący 1450 mm z przodu i 1430 mm z tyłu. Standardowy, zębatkowy układ kierowniczy wyposażony jest we wspomaganie działające zależnie od prędkości jazdy i zapewnia prowadzącemu poczucie precyzji manewrów. Manewrowanie napędzanym na przednią oś Aveo jest szczególnie proste na małej przestrzeni, dzięki średnicy zawracania pomiędzy krawężnikami, wynoszącej zaledwie 10,5 m. Oba modele wyposażone są w nowoczesny układ hamulcowy ze standardowo oferowanym czterokanałowym systemem ABS, wentylowanymi tarczami z przodu (średnica: 236 mm) i bębnami z tyłu (średnica: 200 mm).

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo eGorzow.pl




Reklama
Wróć do