Fiat uchylił rąbka tajemnicy co do nowych rozwiązań w dziedzinie układów napędowych, jakie w nadchodzących latach znajdą zastosowanie we włoskich samochodach.Przykładem zastosowania koncepcji downsizing będzie benzynowy silnik turbo 0.9 z technologią Multiair, dysponujący mocą od 90 do 110 KM. Producent zapowiada, że w porównaniu z tradycyjnymi silnikami nowa jednostka będzie dysponować większym o 10% momentem obrotowym oraz lepszymi osiągami przy jednoczesnym obniżeniu zużycia paliwa o 10%. Co również godne podkreślenia, poziom emisji szkodliwych substancji ma zostać zredukowany o połowę. Ten innowacyjna jednostka znajdzie się pod maską nowego Fiata 500, a później również i kolejnej wersji Pandy.Nowością jest również czterocylindrowy silnik 1.8 z bezpośrednim wtryskiem benzyny, rozwijający moc od 190 do 230 KM, oraz nowej generacji silniki benzynowe V6 o pojemności między 3,0 a 3,5 litra i mocy 250 - 350 KM. Warto też wspomnieć o pracach Fiata nad przekładnią dwusprzęgłową, która w przyszłości znajdzie szerokie zastosowanie w gamie modeli włoskiego producent
Komentarze opinie