29 listopada firma Nissan Motor uruchomiła Światowe Centrum Szkoleniowe (GTC) przy zakładzie produkcyjnym w japońskim mieście Oppama (miasto Yokosuka, prefektura Kangawa).Budowa supernowoczesnego ośrodka kosztowała 300 mln jenów. W miejscu tym pracownicy produkcyjni Nissana z fabryk na całym świecie będą szkolić ekspertów w ramach programu Nissan Production Way (NPW). Łączna powierzchnia centrum wynosi 6,5 tys. m2 i może pomieścić wiele osób zainteresowanych szkoleniem ze wszystkich zakładów Nissana. Jednym z głównych założeń działalności tego miejsca jest zapewnienie najwyższej jakości pracy we wszystkich oddziałach. Nissan wdrożył nową filozofię produkcji zwaną Nissan Production Way we wszystkich swoich zakładach wytwórczych na świecie, a obecnie w ramach programu Master Trainer Program (takich jak np. ?Trenuj Trenera?) szkoli i przygotowuje do pracy profesjonalnych instruktorów. Trenerzy poznają różnorodne metody szkoleniowe, zarówno teoretyczne jak i praktyczne. Metody praktyczne demonstrowane są na prawdziwych halach produkcyjnych w fabryce w Oppama. GTC zapewnia szeroki wachlarz programowy, który obejmuje specjalistyczne szkolenia w zakresie produkcji samochodów (nadwozia, montowanie, lakierowanie, itp.), produkcji jednostek napędowych, logistyki, zapewnienia jakości i zarządzania zakładem produkcyjnym oraz serwisowania.Moduł szkoleniowy NPW został ujednolicony dla zakładów Nissana na świecie. Istotnym punktem szkolenia jest znajomość technologii, dlatego nacisk kładzie się na wykorzystanie pomocy szkoleniowych takich jak podręczniki szkoleniowe, które są łatwo dostępne on-line w formie elektronicznej. Obecnie takie standardowe podręczniki zostały przygotowane w sześciu językach, jakich używa się w GTC i regionalnych centrach szkoleniowych.Po ukończeniu szkolenia trenerzy otrzymują certyfikaty Master Trainer, które uprawniają ich do prowadzenia szkoleń w lokalnych zakładach. Szkolenia prowadzone przez takich autoryzowanych instruktorów mają odbywać się według standardowego programu i z wykorzystaniem odpowiednich narzędzi szkoleniowych. Program Master Trainer okazał się niezwykle skuteczny w propagowaniu programu NPW. Tylko do 29 listopada program pomyślnie ukończyło 138 instruktorów, którzy zostali skierowani do 14 regionalnych centrów szkoleniowych Nissana na całym świecie.Zgodnie z założeniami biznes-planu o nazwie Value-Up, Nissan zamierza przeprowadzić 70 akcji wprowadzenia nowych produktów na rynek i wypromować 28 zupełnie nowych produktów. Dlatego też GTC, szkoląc pracowników na całym świecie, spełnia kluczową rolę dla firmy, która chce pomyślnie wylansować nowe mark
Komentarze opinie