Na 75-tym Salonie Samochodowym w Genewie Renault zaprezentuje znacznie odmłodzone dwa modele wyższej klasy. Stylistykę nowej Laguny i nowego Vel Satisa wyraźnie zmieniono, a nowe wyposażenie, systemy bezpieczeństwa i jednostki oraz skrzynie biegów pozwalają zapewnić jeszcze wyższy poziom komfortu, przyjemności jazdy i jakości. W obu modelach proponowany jest nowy system nawigacji i komunikacji Carminat.
Nowa Laguna prezentuje zmienioną linię, szczególnie jeśli chodzi o przód samochodu. Zmieniono również wnętrze kabiny. Szczególną uwagę zwrócono na jakość. Pojawia się wersja GT z silnikiem 2.0 Turbo o mocy 205 KM.
System nawigacji i komunikacji Carminat obecnie obejmuje system nawigacji nowej generacji, radioodtwarzacz Cabasse Tronic 4 X 50 W ze zmieniarką na sześć płyt CD, umieszczoną w konsoli z możliwością odczytu płyt CD w formacie MP3, oraz telefoniczny zestaw głośnomówiący Bluetooth. Sterowanie systemem odbywa się za pomocą niezwykle ergonomicznego, centralnego panelu multimedialnego, umieszczonego w miejscu dźwigni ręcznego hamulca postojowego. Poszczególne funkcje są z łatwością rozpoznawalne dzięki kształtowi przycisków, co sprawia, że kierowca może się nimi z łatwością posługiwać bez odrywania wzroku od drogi. Pomimo dużej liczby funkcji, system nawigacji i komunikacji Carminat jest jasny i prosty w obsłudze. Oferuje nowe funkcje, w szczególności funkcję rozpoznawania mowy wykorzystywaną do sterowania nawigacją i telefonem, automatyczny zoom przy zbliżaniu się do miejsca skrętu, równoczesne proponowanie trzech alternatywnych tras, wyświetlanie panoramiczne "birdview" oraz wyświetlanie węzłów autostradowych "junction view" w postaci wirtualnych obrazów. Sprawność działania i łatwość obsługi systemu podnosi dodatkowo szybkość obliczania tras, przesuwania mapy oraz zoomów. Obsługa może odbywać się w jednym z siedmiu języków (portugalskim, holenderskim, francuskim, angielskim, niemieckim, hiszpańskim i włoskim), a jedna płyta DVD zawiera mapy 22 krajów.
W Renault Vel Satis nowy przód posiada osłonę chłodnicy z chromowanymi listwami oraz zmienione światła i dolny wlot powietrza. Tył pojazdu jest obecnie lżejszy i bardziej dynamiczny dzięki widocznym dwóm rurom wydechowym i przezroczystym światłom. We wszystkich wersjach klamki drzwi są obecnie chromowane. Pojawiają się dwa nowe rodzaje aluminiowych obręczy kół - 17- i 18-calowe - oraz dwa nowe kolory nadwozia: brąz kasztanowy i szary platynowy.
Nowy Vel Satis został wyposażony w zaawansowane rozwiązania technologiczne podnoszące komfort obsługi, takie jak karta Renault "hands free". System wspomagania parkowania posiada obecnie czujniki z przodu i z tyłu pojazdu. Ostrzega kierowcę o znajdujących się w pobliżu przeszkodach za pomocą sygnału dźwiękowego o coraz większej częstotliwości w miarę zbliżania się do przeszkody.
Oferta silników i skrzyń biegów Vel Satisa została zmieniona. W aucie została po raz pierwszy wprowadzona nowa wersja silnika 2.0 T (F4Rt). Rozwija ona obecnie moc 170 KM (125 kW) przy 5000 obr/min i maksymalny moment obrotowy 270 Nm przy 3 250 obr/min. Silnik jest wyposażony w turbosprężarkę typu Twin Scroll, której wysoka sprawność zapewnia lepsze osiągi i większą przyjemność prowadzenia samochodu oraz zmniejszenie emisji substancji szkodliwych. Podwójne koło zamachowe z amortyzatorem drgań skrętnych zmniejsza emisję hałasu i drgań zespołu napędowego. Silnik ten, oferowany w połączeniu z automatyczną i mechaniczną skrzynią biegów, spełnia normę spalin Euro 4.
Co ciekawe, gama zespołów napędowych marki Renault zostanie uzupełniona dzięki wprowadzeniu trzech nowych silników i nowej skrzyni biegów. W Modusie pojawił się silnik wysokoprężny 1.5 dCi w nowej wersji spełniającej normy Euro 4, o mocy 105 KM (78 kW) i momencie obrotowym 240 Nm. Współpracuje on z nową 6-biegową skrzynią mechaniczną, skonstruowaną we współpracy z Nissanem. Silnik 2.0T 205 KM (150 kW), opracowany na bazie silnika Megane Renault Sport i oferowany wyłącznie w Nowej Lagunie GT, osiąga maksymalny moment obrotowy 300 Nm przy 3 000 obr/min, którego 90% jest dostępne w przedziale 2250-5250 obr/min. W Genewie wystawiany jest również Grand Scenic z nową wersją silnika diesel 1.9 dCi o mocy zwiększonej do 130 KM (96 kW), wyposażoną w filtr cząstek o okresowej regeneracji.
Komentarze opinie