Reklama

Nowości Alfy Romeo na salonie w Genewie

23/02/2005 15:53
Obok samochodu Brera, kolejnym autem mającym swój światowy debiut na salonie genewskim będzie sedan Alfa Romeo 159, który jest pierwszym z nowej rodziny modeli zajmujących miejsce 156. Nowa Alfa 159 pojawi się na rynku już latem i jest owocem współpracy znanego projektanta Giorgetto Giugario oraz specjalistów z Alfa Romeo Styling Centre.

Alfa 159 jest bardziej przestronna od swojego poprzednika, oferując jeszcze wyższy komfort dla pasażerów, czego potwierdzeniem są wymiary nadwozia - 4660 mm długości, 1828 mm szerokości, 1417 mm wysokości, a rozstaw osi to 2700 mm. W ofercie przewidziano trzy poziomy wyposażenia.

Auto oferowane będzie w palecie trzech nowych silników benzynowych JTS z wysokociśnieniowym wtryskiem bezpośrednim - 3.2 V6 24v (191kW/260 KM), 2.2 (136kW/185 KM) oraz 1.9 (118kW/160 KM), które spełniają normę emisji spalin Euro 4. Do tego dochodzi identyczna liczba jednostek wysokoprężnych - pięciocylindrowy 2.4 JTDM 20v (147kW/200 KM), a także dwa silniki 1.9 JTDM (16-zaworowy 110kW/150 KM i 8-zaworowy 88kW/120 KM). Spełnione są standardy emisji Euro 4, a przy wykorzystaniu filtra cząstek stałych - Euro 5.

Wracając do Alfy Brera, auto pojawi się na rynku pod koniec bieżącego roku. Ma wymiary 1830 mm szerokości, 4413 mm długości, 1372 mm wysokości, a rozstaw osi to 2525 mm. Po złożeniu tylnych foteli pojemność bagażnika zwiększa się z 236 do 546 litrów. Auto wyposażone jest w VDC, będącego odpowiednikiem Alfa Romeo systemu ESP, który interweniuje w sytuacjach granicznych, gdy zagrożona jest stabilność samochodu, pomagając zachować nad nim kontrolę. System VDC jest zawsze aktywny. W warunkach słabej przyczepności, gdy kierowca szybko redukuje biegi, interweniuje system MSR, pomagający utrzymać moment obrotowy silnika i zapobiegający poślizgom.

System VDC stale nadzoruje przyczepność opon, zarówno boczną, jak i wzdłużną. Jeżeli samochód wpada w poślizg, system pomaga odzyskać właściwy kierunek jazdy. Wykorzystuje on czujniki mierzące wychylenie karoserii od osi pionowej (prędkość odchylenia), przyspieszenie boczne samochodu i kąt ustawienia kierownicy (wskazujący wybrany kierunek jazdy). Następnie porównuje te dane z parametrami zdefiniowanymi w elektronicznej jednostce sterującej i określa, czy samochód pokonuje zakręt zgodnie z zadanymi granicami przyczepności, czy też jest na granicy poślizgu przedniej lub tylnej osi (podsterowność lub nadsterowność). Aby samochód powrócił na właściwy tor jazdy, system wytwarza siłę przeciwną do ruchu powodującego utratę stabilności poprzez wyhamowanie odpowiednich kół i ograniczenie przekazywanej na osie moc. Siła hamowania jest minimalna, podobnie jak redukcja przekazywanej mocy, co zapewnia sportowe wrażenia i ogromną satysfakcję z jazdy.

System VDC obejmuje także układ ASR, pomagający układowi hamulcowemu i silnikowi utrzymać właściwą trakcję pojazdu.

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo eGorzow.pl




Reklama
Wróć do