Reklama

Nowość w segmencie samochodów średnich: Chevrolet Epica z sze"

14/03/2006 23:23
Światowej premierze Chevroleta Epica w tracie salonu motoryzacyjnego w Genewie towarzyszyły trzy inne debiuty.
Kliknij, aby powiększyćPo pierwsze, Chevrolet Europe jeszcze nigdy nie wprowadził na rynek samochodu z silnikiem sześciocylindrowym. Po drugie, to pierwszy poprzecznie zamontowany sześciocylindrowy silnik rzędowy w kategorii samochodów średnich w Europie i wreszcie - na początku 2007 roku - Chevrolet Epica zadebiutuje w wersji z silnikiem wysokoprężnym. Nowa, czterodrzwiowa Epica, oferująca bogate wyposażenie i nowoczesne systemy bezpieczeństwa, pojawi się w sprzedaży na początku lata.

Dzięki sportowej, ale pełnej stylu sylwetce, ten następca modelu Evanda z pewnością trafi w gusta europejskich kierowców. W uporządkowanej części przedniej szczególną uwagę zwracają m.in. duże, zachodzące na boki reflektory z przejrzystymi kloszami, solidna poprzeczka z logo Chevroleta na chromowanej osłonie chłodnicy, a także światła przeciwmgielne harmonijnie zintegrowane ze zderzakiem.

Epica promieniuje także nowoczesnością, kiedy oglądamy ją z boku. Jej klinowaty w kształcie profil zdominowany jest przez pełną charakteru linię, biegnącą wzdłuż górnej połowy drzwi i zachodzącą na tylny i przedni błotnik. Cały efekt dodatkowo wzmocniony jest poprzez umieszczenie na tej linii klamek. Inna przyciągająca wzrok cecha to duże lusterka zewnętrzne ze zintegrowanymi kierunkowskazami. Z tyłu dominuje masywny zderzak i światła z okrągłymi reflektorami, połączone szeroką, chromowana listwą.

W porównaniu z poprzednikiem - modelem Evanda - napędzana na przednią oś Epica nieco urosła. Długość 4804 mm (+34 mm), szerokość 1807 mm i wysokość 1449 mm wraz z rozstawem osi 2700 mm są gwarancją dużej przestrzeni dla pasażerów i pojemnego bagażnika. Objętość bagażnika wynosi 435 l (w standardzie VDA). Dzięki asymetrycznie dzielonemu, składanemu oparciu tylnej kanapy i możliwości otwierania podłokietnika w celu przewożenia np. nart, nowa Epica jest doskonale przygotowana do transportu długich przedmiotów.

Epica posiada nowoczesny układ jezdny z kolumnami McPhersona z przodu i osią wielowahaczową z tyłu. Uzupełnieniem jest wydajny układ hamulcowy, standardowo oferowany z tarczami hamulcowymi we wszystkich kołach (z przodu wentylowanymi), czterokanałowym układem ABS i elektronicznym układem rozdziału siły hamowania. Standardowy pakiet bezpieczeństwa obejmuje także wiele pozycji z zakresu bezpieczeństwa biernego, w tym sztywną klatkę kabiny (wykonaną w 40% z wysokowytrzymałej stali) czy przednie poduszki i kurtyny powietrzne.

Kliknij, aby powiększyćWyposażenie nowego sedana Chevroleta odpowiada wyższej klasie średniej. Epica dostępna będzie w dwóch wersjach - LS i LT. W miło urządzonym wnętrzu jazdę uprzyjemnia i ułatwia ergonomicznie zaprojektowana deska rozdzielcza z dużym wyświetlaczem komputera pokładowego (LT). Podstawowa wersja LS wyposażona jest w fotel kierowcy z regulacją wysokości, elektryczne okna z przodu i z tyłu, zamek centralny ze zdalnym sterowaniem, szyby pochłaniające ciepło, klimatyzację i skórzaną kierownicę. Akcesoria opcjonalne obejmują felgi z lekkich stopów (w rozmiarze do 17 cali) i system audio z odtwarzaczem plików MP3.

Najwyższy model - Epica LT - dodatkowo posiada automatyczną klimatyzację i tempomat. Szerokie wyposażenie można dodatkowo wzbogacić o dalsze opcje związane z komfortem i bezpieczeństwem, np. regulowany w 8 płaszczyznach fotel kierowcy, skórzaną tapicerkę, system kontroli trakcji i czujnik parkowania.

Początkowo napędzana Epica dostępna będzie z jednym z dwóch sześciocylindrowych silników benzynowych o pojemnościach skokowych 2.0 i 2.5 litra. Poprzecznie mocowane, rzędowe jednostki zadziwiają równą pracą. To efekt ich konstrukcji: wał korbowy jest perfekcyjnie wyważony, co oznacza, że - w przeciwieństwie do silników widlastych - ani siła inercji ani moment obrotowy nie wywołują irytujących wibracji.

Równie dobre wrażenie jak praca silników o mocy 142 KM i 157 KM robi zapewniane przez nie przyśpieszenie. Rozpędzają one model Epica od 0 do 100 km/h odpowiednio w 11,8 i 10,1 sekundy (wstępne dane). Jednostka dwulitrowa standardowo oferowana jest z pięciobiegową, ręczną skrzynią biegów, zaś mocniejszy model z pięciobiegową, automatyczną skrzynią biegów, opcjonalnie dostępną również w słabszym modelu. Test łączony MVEG modelu 2.0 wykazał zużycie paliwa na poziomie 9,0 l na 100 km (9,5 l w przypadku modelu z automatyczną skrzynią biegów).

Kliknij, aby powiększyćNa początku 2007 roku Chevrolet doda do listy silników czterocylindrową, dwulitrową jednostkę wysokoprężną turbo z układem wtrysku common-rail. Silnik ten został skonstruowany wspólnie przez GM Daewoo i GM Powertrain. Osiąga on moc 150 KM i maksymalny moment obrotowy 310Nm przy 2 000 o/m. Będzie on też wyposażony w filtr cząstek stałych.

W latach 2003-2005 na europejskich rynkach (razem z Rosją i Ukrainą) zarejestrowano ponad 10 tys. egzemplarzy Evandy.
Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo eGorzow.pl




Reklama
Wróć do