- Nowymi tramwajami i po nowych lub odnowionych torach mieszkańcy Gorzowa będą jeździć już w 2016 lub 2017 roku – zapowiada prezydent Gorzowa Tadeusz Jędrzejczak.
Magistrat – przypomnijmy - wybrał plan na przyszłość tramwajów w Gorzowie. Zakłada on pozostawienie tramwajów na Piaski, budowę nowej linii na Górczyn, do szpitala i nowej pętli przy ul. Fieldorfa-Nila. Dodatkowo tramwaj będzie wjeżdżał w Al. Odrodzenia, dalej w Roosevelta i na Piaski. Miasto wyremontuje stare tramwaje i kupi 15 nowych.
Całość ma kosztować około 406 mln złotych. Miasto liczy na ogromną dotację z funduszy unijnych, w wysokości około 85% na infrastrukturę i około 50% na zakup nowych tramwajów i remont starych. Wkład własny miasta i MZK do inwestycji prezydent ocenia na około 60 mln zł. Miasto liczy jednak, że ze środków zewnętrznych dostanie całą potrzebną sumę.
Inwestycja będzie podzielona. Za kupno nowych i remont używanych tramwajów ma odpowiadać MZK. Ta część inwestycji ma pochłonąć około 200 mln złotych. Za budowę nowych i modernizację starych linii, budowę centrum przesiadkowego przy PKP, systemu zarządzania ruchem i systemu informacji pasażerskiej ma z kolei odpowiadać magistrat.
Prawdziwą rewolucję infrastrukturalną czeka gorzowskie Nowe Miasto. Prezydent podkreśla, że torowisko na Piaski – wzdłuż ulic Chrobrego, Mieszka I i dalej Kazimierza Wielkiego - będzie musiało zostać wybudować na nowo. Miasto planuje, że tramwaje będą jeździły na Piaski po zasianej trawie. Wcześniej – za 65 mln złotych – na Nowym Mieście ma zostać wybudowany ciepłociąg.
Nad planem transportowy dyskutować będą jeszcze gorzowscy radni. Sesja odbędzie się 18 grudnia.
kao Lepszy rydz niz nic, choc porownujac ten niewatpliwy sukces radnych miasta i mieszkancow, to w porownaniu do wielu polskich miast np. Bydgoszczy, Trojmiasta, Poznania, Wroc£awia czy nawet mniejszego Grudziadza to ta bez watpienia niezbedna inwestycja jest przynajmniej dekade spozniona - kiedy to miasto odkry£o wreszcie, ze do Stilonu oraz Silwany nie jezdza juz pe£ne tramwaje jak niegdys i ze potrzeby komunikacyjne mieszkancow sie juz radykalnie zmieni£y? Dopiero w tym roku? Ale lepiej pozno niz pozniej. Miejmy nadzieje, ze ta inwestycja po£aczona bedzie z obnizka cen biletow, bo przy tych cenach i obecnie swiadczonym poziomie us£ug, jak i starych rozwiazaniach (wiele miast odkry£o juz bilety przystankowe, a takze czasowe), to wielu uzytkownikow zamiast kupic bilet miesieczny kupi sobie rower, tudziez wygodne trampki
odpowiedz
Zgłoś wpis
- niezalogowany
2013-12-13 09:32:56
East I tak sa sto lat za zachodem. Gorzow nic sie nie zmienia, nie no sorki przybylo lombardow i sklepow monopolowych z dojazdem do domu.
odpowiedz
Zgłoś wpis
Podziel się swoją opinią
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
kao Lepszy rydz niz nic, choc porownujac ten niewatpliwy sukces radnych miasta i mieszkancow, to w porownaniu do wielu polskich miast np. Bydgoszczy, Trojmiasta, Poznania, Wroc£awia czy nawet mniejszego Grudziadza to ta bez watpienia niezbedna inwestycja jest przynajmniej dekade spozniona - kiedy to miasto odkry£o wreszcie, ze do Stilonu oraz Silwany nie jezdza juz pe£ne tramwaje jak niegdys i ze potrzeby komunikacyjne mieszkancow sie juz radykalnie zmieni£y? Dopiero w tym roku? Ale lepiej pozno niz pozniej. Miejmy nadzieje, ze ta inwestycja po£aczona bedzie z obnizka cen biletow, bo przy tych cenach i obecnie swiadczonym poziomie us£ug, jak i starych rozwiazaniach (wiele miast odkry£o juz bilety przystankowe, a takze czasowe), to wielu uzytkownikow zamiast kupic bilet miesieczny kupi sobie rower, tudziez wygodne trampki
East I tak sa sto lat za zachodem. Gorzow nic sie nie zmienia, nie no sorki przybylo lombardow i sklepow monopolowych z dojazdem do domu.