Corolla Verso jest drugim autem Toyoty po Avensisie, które wyposażone będzie w silnik Diesla 2.2-litra D-4D Clean Power o mocy 177 KM. Dostępna będzie również 136-konna wersja tego motoru. Oba silniki wyposażone są w sześciobiegowe skrzynie manualne.
Nowa jednostka 2.2-litra D-4D rozwija moc 177 KM (130kW) przy 3600 obrotach oraz 400Nm momentu obrotowego w przedziale od 2000 do 2600 obrotów. W nowym silniku zastosowano wiele innowacyjnych technologii, takich jak na przykład nowej generacji system common-rail z piezoelektrycznymi wtryskiwaczami. Jednostka ta posiada najniższy poziom sprężania w swoim segmencie, 15.8:1, dzięki czemu jest ona bardziej ekonomiczna, redukuje ilość wibracji oraz ciszej pracuje.
Silnik jest wyposażony w system Toyota D-CAT (Toyota Diesel Clean Advanced Technology), który równocześnie redukuje ilość emitowanego tlenku azotu (NOx) oraz ilość cząsteczek stałych (PM) do poziomów dużo niższych niż obowiązujące normy Euro IV. Jest to jedyna tego typu technologia dostępna dziś na rynku.
Silnik Diesla o mocy 136 KM zastępuje dotychczasową jednostkę 2.0 D-4D 116 KM. Jest on znacznie mocniejszy i posiada moment obrotowy na poziomie 310Nm, w porównaniu do 280Nm, jakie wytwarzała poprzednia jednostka 2.0 D-4D.
Dwa nowe silniki D-4D będą dostępne w Corolli Verso od września, kiedy to zostaną zaprezentowane podczas wystawy samochodowej w Frankfurcie, a do sprzedaży w Europie trafią w październiku bieżącego roku.
Komentarze opinie