Wprowadzając na rynek model Scenic, Renault stworzyło nową klasę samochodu - kompaktowy van. Wielkość sprzedaży tego auta potwierdza, jak dobrze koncepcja ta odpowiada oczekiwaniom klientów. Scenic II, wprowadzony w 2003 r., wyznaczył nowe standardy w swojej klasie. Niecały rok później oferta poszerzyła się o Grand Scenie - wersję o 23 cm dłuższą oraz oferującą siedem miejsc, zachowując modularność minivana. Wraz z kolejną odsłoną pojawia się nowość: Grand Scenic w wersji 5-miejscowej; samochód łączący wszystkie zalety swoich poprzedników - komfort i modularność oraz ogromny bagażnik.
Kliknij, aby powiększyćNowy Scenic ma za zadanie pomóc w realizacji dwóch celów: utrzymania wiodącej pozycji Renault w segmencie kompaktowych vanów w Europie Zachodniej i ekspansji marki na pozostałych światowych rynkach. Zbudowany na bazie płyty podłogowej C wykorzystywanej przez Alians Renault - Nissan, nowy Renault Scenic oraz 5 i 7-miejscowy Grand Scenic są produkowane w zakładach w Douai na północy Francji.
Zewnętrzny design nowego Renault Scenic stanowi kontynuację poprzedniej generacji, której linia nadwozia została zmodernizowana. Zgodnie z tendencją wyznaczoną przez ostatnie modele Renault, przód pojazdu otrzymał nową osłonę chłodnicy w kształcie opadającego V. Dolny wlot powietrza został poszerzony, a światła przeciwmgielne przesunięte bardziej na zewnątrz. Nowocześniejsza forma reflektorów przednich jest podkreślona dzięki eliptycznemu kształtowi halogenowych lub ksenonowych lamp. Z tyłu zostały zastosowane lampy diodowe (LED).
W zależności od wersji wyposażenia proponowane są dwa nowe wzory kołpaków i cztery nowe wzory felg aluminiowych. W jednej z wersji, ze zderzakiem i listwami bocznymi w kolorze nadwozia, wloty powietrza zostały podkreślone dzięki zastosowaniu chromowanych wykończeń.
Nowy Scenic dostępny jest także w nowych kolorach nadwozia: Noc Grenlandii, Niebieski Extreme, Niebieski Iceberg, Szarobeżowy i Zielony Goyave.
Z natury wnętrze nowego Renault Scenic jest bardzo przyjazne dla pasażerów. Zmiany wnętrza polegały więc głównie na modernizacji i wzbogaceniu poszczególnych wersji wystroju, zwiększeniu trwałości elementów wyposażenia i jakości wykończenia, w szczególności poprzez zastosowanie nowych materiałów.
Kliknij, aby powiększyćWprowadzenie do sprzedaży nowego 5-miejsowego modelu Grand Scenic świadczy o woli Renault jak najpełniejszego spełnienia oczekiwań wszystkich klientów. Pojemność bagażnika, dodatkowo powiększona w porównaniu do 7-miejscowego modelu Grand Scenic sprawia, że nowa wersja Grand Scenic może się pochwalić największą przestrzenią bagażową w segmencie kompaktowych pojazdów jednobryłowych. Niezależnie od 104 dm3 schowków rozmieszczonych we wnętrzu kabiny 7-miejscowego modelu Grand Scenic, przestrzeń pod wykładziną w bagażniku, przeznaczona na siedzenia dla trzeciego rzędu pasażerów, pozwoliła wygospodarować dodatkowe 32 litry pojemności. Tak jak w modelu Scenic, pasażerowie 5-miejsowego modelu Grand Scenic mają do dyspozycji schowki rozmieszczone pod tylnymi siedzeniami. Jeżeli chodzi o ilość miejsca w kabinie, brak siedzeń w trzecim rzędzie pozwolił dodatkowo obniżyć tylną część podłogi 5-miejsowego Grand Scenic, przez co zwiększyła się pojemność samego bagażnika i komfort pasażerów siedzących na tylnych miejscach.
W trosce o zachowanie przewagi nad innymi modelami, nowy Scenic został wyposażony (opcja) w system nawigacji GPS Carminat Navigation et Communication, dostępny dotychczas w ofercie pojazdów klasy S. Ten zaawansowany technicznie system łączy w sobie elementy nawigacji GPS, radioodtwarzacz ze zmieniarką na 6 CD, odtwarzacz MP3, zestaw głośnomówiący Bluetooth i 6,5-calowy (16,5 cm) ekran 16/9.
System wspomagania parkowania tyłem proponowany wcześniej w wersji Scenic II, w nowym wydaniu jest dostępny w połączeniu z identycznym systemem wspomagającym parkowanie przodem.
Kliknij, aby powiększyćNowy Scenic, a także Grand Scenic, dysponują bogatą ofertą jednostek napędowych, obejmującą cztery silniki wysokoprężne common rail i cztery 16-zaworowe silniki benzynowe. Moc silników wysokoprężnych o pojemności 1.5 do 2.0 l, wynosi od 85 do 150 KM (63 do 110 kW), przy czym silniki 1.9 i 2.0 l. Cztery silniki benzynowe o pojemności od 1.4 do 2.0 l turbo, rozwijają moc od 98 do 163 KM (72 do 120 kW). Także oferta skrzyń biegów jest bogata i obejmuje dwie 5 lub 6-biegowe skrzynie mechaniczne i dwie skrzynie automatyczne typu Proactive. Najnowsza z nich, oznaczona symbolem AJ0, to 6-biegowa skrzynia opracowana w ramach Aliansu Renault-Nissan. Wszystkie układy napędowe łączą w sobie przyjemność prowadzenia i poszanowanie środowiska, dzięki jednemu z najniższych w tej kategorii poziomowi emisji CO2.
Nowy Scenic, a także 5 i 7-miejscowy Grand Scenic, przejęły poszczególne elementy układu jezdnego i zawieszenia, tak cenione u ich poprzedników. Zmiany w elektronicznym systemie wspomagania układu kierowniczego umożliwiają lepsze wyczucie drogi.
Kliknij, aby powiększyćDzięki zastosowaniu systemów, które zapobiegają powstawaniu groźnych sytuacji, pomagają skorygować tor jazdy w sytuacjach awaryjnych i chronią pasażerów w razie kolizji, nowy Scenic zapewnia bardzo wysoki poziom bezpieczeństwa czynnego i biernego. W ramach wyposażenia nowego modelu Renault Scenic, Renault oferuje pełną gamę układów wspomagających prowadzenie takich jak ABS, układ wspomagający nagłe hamowanie i układ elektronicznej stabilizacji toru jazdy ESP (w zależności od wersji).
Układy bezpieczeństwa biernego zastosowane w nowym modelu Scenic pochodzą z systemu bezpieczeństwa Renault trzeciej generacji, który pozwolił Renault Scenic II uzyskać 5 gwiazdek w testach EuroNCAP.
Komentarze opinie