Nowy Mercedes Sprinter trafi do sprzedaży pod koniec marca 2006 roku. Kolejne wydanie popularnego auta dostawczego, które w ciągu 10 lat znalazło około 1,3 mln nabywców, będzie bardziej wszechstronne, bezpieczne i komfortowe w porównaniu do aktualnie produkowanej wersji.
Pojazd będzie dostępny z trzema rozstawami osi, trzema rodzajami dachu oraz czterema długościami nadwozia (od 5 243 do 7 343 mm). Do wyboru będą warianty z dopuszczalną masą całkowitą od 3 do 5 ton i z przestrzenią bagażową o powierzchni od 7 do 17 metrów sześciennych. Gama silników zostanie wzbogacona o dwie nowe, sześciocylindrowe jednostki napędowe - benzynową o mocy 258 KM i wysokoprężną o mocy 184 KM. Każdy diesel będzie zaopatrzony w filtr cząstek stałych.
Następna edycja auta będzie miała do dyspozycji kompletne wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa. Dodatkowo znajdą się w niej boczne poduszki powietrzne dla pasażerów przednich foteli (w sumie sześć poduszek: czołowe, boczne i kurtyny) oraz nowy adaptacyjny system ESP (Adaptive ESP), którego działanie uzależnione jest od aktualnego obciążenia auta i od położenia środka ciężkości. Nad prawidłowym hamowaniem auta czuwa ponadto wzmocniony i bardziej efektywny układ hamulcowy z czterema tarczami hamulcowymi oraz systemy ABS z EBD i BAS. Bezpieczeństwo będą także podnosić - oferowane za dopłatą - reflektory Bi-ksenonowe z funkcją oświetlenia zakrętów.
Nowością w wyposażeniu będzie także system Keyless Entry and Sidle, który automatycznie blokuje i odblokowuje wszystki zamki oraz automatycznie otwiera przesuwane drzwi boczne. Wśród wielu innowacji warto wspomnieć, że wariant Sprintera z dopuszczalną masą całkowitą 4,6 tony będzie dostępny ze specjalnym, pojedynczym ogumieniem tylnym.
Produkcją Sprintera zajmą się dwie fabryki Mercedesa - w Dusseldorfe (produkcja furgonów i busów) oraz w Ludwigsfelde koło Berlina (produkcja pickupów i podwozi).
Komentarze opinie