Reklama

Nowe MINI

28/08/2006 08:55
Nowe MINI szykuje się do kontynuacji sukcesów swojego poprzednika, który rozpoczął nową ?erę?. Konsekwentnie rozwinięta stylistyka auta daje mu świeży wygląd, a całkowicie nowe technologie napędu jeszcze większą zwinność.Pod koniec roku na rynku zadebiutuje MINI Cooper z silnikiem wolnossącym o pojemności 1.6 i mocy 120 KM oraz MINI Cooper S, napędzany silnikiem turbo o mocy 175 KM. Już w pierwszym półroczu 2007 r. jako wariant podstawowy pojawi się też nowe MINI One z silnikiem o pojemności 1.4 i mocy 95 KM. Również w pierwszym półroczu 2007 r. paleta silników zostanie rozszerzona o supernowoczesny turbodiesel.Wymiary nowego MINI wzrosły w stosunku do pierwszej generacji tylko nieznacznie. Zwiększenie części frontowej uwarunkowane było m.in. stworzeniem odpowiednich warunków dla spełnienia przyszłych norm bezpieczeństwa. I tak nowe MINI Cooper jest dłuższe od swojego poprzednika o 60 mm, a nowy MINI Cooper S - o 61 mm. ?Przyrost ten zrównoważyliśmy optycznie przez odpowiednią modyfikację szczegółów karoserii - wyjaśnia szef zespołu projektantów MINI Gert Hildebrand. Zgodnie z maksymą ?od oryginału do oryginału? Hildebrand i jego zespół zaprojektowali cały samochód od nowa, zachowując i odświeżając przy tym charakterystyczne kształty MINI.Dlatego również w nowym MINI wyrazisty profil kształtują krótkie zwisy karoserii z przodu i z tyłu oraz duże koła. Zachowane zostały niepowtarzalne cechy MINI jak sześciokątna atrapa chłodnicy, duże, okrągłe i umieszczone szeroko reflektory, szyby równo okalające kabinę, diagonalna fuga między maską silnika a kierunkowskazami - jako reminiscencja spoiny przebiegającej w tym miejscu w klasycznych Mini - i ustawione pionowo lampy tylne. Elementem charakterystycznym przodu nowego MINI są też światła pozycyjne i przeciwmgielne umieszczone pod reflektorami, przyciągające wzrok i zdobiące front auta. Kierunkowskazy umieszczono z kolei w reflektorach głównych. MINI Cooper S różni się od MINI Cooper m.in. mocniejszym wysklepieniem maski silnika i znajdującym się w niej otworem. W obydwu wariantach tego modelu aerodynamikę poprawiają pionowe krawędzie aerodynamiczne na słupkach C oraz indywidualne spojlery na tylnej krawędzi dachu. Znacznie głębsze zmiany miały miejsce we wnętrzu nowego MINI. Elementy obsługi i powierzchnie wykończenia odzwierciedlają wysoki poziom techniczny pojazdu i jego najwyższą jakość. Dominują tu okrągłe kształty i linie proste. I tak np. okrągłe zegary i wyloty nawiewu powietrza rozmieszczone są na desce rozdzielczej podzielonej poziomo na trzy płaszczyzny. Poprzez koncentrację na klarownych formach wnętrze wygląda wyjątkowo solidnie, funkcjonalnie i purystycznie, a przy tym lekko i przestronnie. Wysoka jakość materiałów i łagodne kontury powierzchni uzupełniają charakterystyczny klimat wnętrza nowego MINI. Rzucającym się w oczy detalem kokpitu nowego MINI jest większy niż w poprzednim modelu zestaw wskaźników Center Speedo. Centralny zestaw wskaźników i elementów obsługi zyskał nie tylko na wielkości, ale i na funkcjonalności. Center Speedo zawiera dziś nie tylko analogowy prędkościomierz, ale i wszystkie funkcje ?rozrywkowe?, a na życzenie również nawigacyjne. Odchudzona w ten sposób konsola środkowa pozostawia więcej miejsca na nogi. Funkcję kluczyka do drzwi i stacyjki przejmuje utrzymany w stylu MINI okrągły nadajnik, a silnik uruchamia się przyciskiem start/stop. Czterocylindrowy silnik turbo 1.6 w MINI Cooper S generuje moc 128 kW/175 KM. Doładowanie jednostki odbywa się za pośrednictwem turbosprężarki Twin Scroll napędzanej oddzielnymi strumieniami spalin z dwóch par cylindrów. Dzięki takiemu układowi turbosprężarka jest w stanie podbijać moc silnika już przy niskich obrotach. Pod maską MINI Cooper pracuje czterocylindrowy silnik wolnossący również o pojemności 1.6 i mocy 88 kW / 120 KM. Sterowanie zaworami ssącymi oparte na niepowtarzalnej technologii VALVETRONIC autorstwa BMW Group jest w pełni adaptacyjne. Skok zaworów i czasy otwarcia sterowane są płynnie i elektronicznie w zależności od aktualnego zapotrzebowania mocy. Takie innowacyjne sterowanie pracą zaworów zapewnia nie tylko wyjątkowo spontaniczną reakcję i wysoką kulturę pracy silnika, ale i niskie zużycie paliwa i mniejszą emisję spalin. Układ jezdny MINI Cooper S jest znacznie sztywniejszy niż w MINI Cooper. W obydwu modelach dostępny jest opcjonalnie sportowy układ jezdny, który pozwoli jeszcze bardziej cieszyć się dynamiczną jazdą. Zgodnie z pretensją MINI do wysokiej klasy samochodów obydwa warianty dysponują bogatym wyposażeniem zapewniającym bezpieczeństwo jazdy. W wyposażeniu standardowym o bezpieczeństwo pasażerów na wszystkich miejscach troszczy się sześć poduszek powietrznych. Bezpieczeństwo czynne w krytycznych sytuacjach zapewnia układ ABS, elektroniczny rozkład siły hamowania EBD i układ kontroli hamowania na zakrętach CBC, standardowa w Cooper S kontrola trakcji (ASC+T, wyłączalna) oraz układ dynamicznej kontroli stabilności DSC. Asystent hamowania w nowym MINI rozpoznaje hamowanie awaryjne, zapewniając błyskawiczne uzyskanie maksymalnego ciśnienie hamowania. Nowością jest też asystent ruszania Hill Assist współpracujący z układem DSC, aktywujący na podjazdach hamulce i zapobiegający przez to cofnięciu się auta
Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo eGorzow.pl




Reklama
Wróć do