Koncern Fiat ma nowe logo. Jest to kwadrat, w który są wpisane niebieskimi literami na szaro-srebrnym tle słowa FIAT GROUP, oddzielone czerwoną kreską. Nowe logo jest uosobieniem dzisiejszego Fiata: firmy skoncentrowanej na działalności motoryzacyjnej, która od ponad stu lat jest jej prawdziwym powołaniem. A także koncernu o bardziej zwartej i zracjonalizowanej strukturze, szybszego w podejmowaniu coraz skuteczniejszych decyzji, lepiej reagującego na potrzeby rynku. Przede wszystkim zaś firmy, która dokonuje głębokiej przemiany kulturowej i świadomościowej wśród swoich pracowników i która nastawiona jest na ciągły, szybki rozwój gamy produktów i prowadzenie badań technologicznych.
Kwadrat symbolizuje racjonalne pomysły i solidność; kolor szaro-srebrny jest symbolem technologii; niebieski nawiązuje, choć ma trochę inny odcień, do koloru dawnego logo. W nowym logo dodano słowo GROUP, które z racji rozmiarów jest równie znaczące i ważne, co FIAT. Razem te dwa słowa przypominają o tym, iż mowa jest o dużym koncernie przemysłowym o międzynarodowym znaczeniu.
Jako element centralny logo, krótka czerwona kreska spełnia dwojaką funkcję: z jednej strony ma zwracać uwagę na samo logo, a z drugiej oznajmiać, że zamknięta przestrzeń kwadratu jest otwarta na świat zewnętrzny i nastawiona na prowadzenie z nim ciągłego, bezpośredniego i przejrzystego dialogu.
Nowe logo, które zostało zaprojektowane przez firmę Robilant Associati, zastępuje logo, które było symbolem grupy przez ponad czterdzieści lat: pochylone romby, symbolizujące cztery litery składające się na nazwę Fiat.
Komentarze opinie