Projektując nowe Clio Sport, konstruktorzy Renault Sport Technologies podjęli ambitne wyzwanie zachowania oryginalnego charakteru Clio III, a jednocześnie wyeksponowania jego zalet konstrukcyjnych i dynamiki. W wyniku ich starań powstał wyjątkowy samochód, zapewniający unikalne osiągi i przyjemność prowadzenia.
Kliknij, aby powiększyćNowe Clio Renault Sport jest godnym spadkobiercą Clio Renault Sport 2.0 16V. Jako pierwszy samochód w tym segmencie wprowadza dyfuzory - technologię wywodzącą się z Formuły 1. Ten element wyposażenia, podobnie jak wyloty powietrza w przednich błotnikach, zapewnia doskonałe własności aerodynamiczne.
Nowe Clio Renault Sport zostało wyposażone w nową wersję silnika wolnossącego 2.0 16V, który jeszcze mocniej podkreśla sportowy charakter tego auta. Moc jednostki została zwiększona do 200 KM, co daje 100 KM na 1 litr pojemności skokowej. Jest to najlepszy stosunek mocy do pojemności w tej kategorii. Wynik ten uzyskano m.in. dzięki poprawie stopnia sprężania. Wprowadzone zmiany nie tylko podnoszą moc silnika, ale również i moment obrotowy, który wynosi 215Nm przy 5 550 o/m. Jest to najwyższy moment w tej kategorii, niezwykle przydatny w codziennej eksploatacji.
W połączeniu z 6-biegową skrzynią, ten elastycznie pracujący i mocny silnik zapewnia sportowe osiągi i wysokiej klasy przyjemność prowadzenia auta. Przednie zawieszenie z niezależnym sworzniem gwarantuje precyzyjne i pewne prowadzenie pojazdu.
Bezpieczeństwo czynne było jednym z priorytetów Renault podczas projektowania nowego Clio Renault Sport, podobnie jak design i sportowe osiągi. W modelu wprowadzono najnowsze generacje systemów wspomagających prowadzenie pojazdu. Auto jest seryjnie wyposażone w ABS Bosch 8.0 najnowszej generacji z elektronicznym korektorem siły hamowania (EBV).
Nowe Clio Renault Sport jest również wyposażone w układ dynamicznej korekty toru jazdy (ESP), z funkcją kontroli podsterowności (z możliwością wyłączenia). Moment aktywacji systemu jest opóźniony w stosunku do Clio III, a parametry działania zostały dostosowane do dynamicznego stylu jazdy. Pomimo tych zmian układ ma istotny wpływ na podniesienie bezpieczeństwa czynnego. Funkcja ASR (zapobiegająca poślizgowi kół pędnych) uzupełnia działanie systemu ESP w fazie ruszania i przyspieszania w warunkach gorszej przyczepności.
Kliknij, aby powiększyćNowe Clio Renault Sport jest wyposażone w System Renault Protection trzeciej generacji, gwarantujący maksymalne bezpieczeństwo użytkownikom, niezależnie od zajmowanego w samochodzie miejsca. Ze względu na swoją sztywność kabina spełnia rolę kapsuły ratunkowej, uniemożliwiając przemieszczenie się do jej wnętrza jakichkolwiek podzespołów znajdujących się w komorze silnika. Zostały one zresztą zaprojektowane w sposób powodujący ich wzajemne zgniatanie się podczas zderzenia.
Oba przednie pasy nowego Clio Renault Sport są wyposażone w pirotechniczne napinacze, zapewniające optymalne utrzymanie ciała podczas zderzenia. Posiadają również ograniczniki napięcia wyskalowane na 400 daN, co pozwala lepiej zabezpieczyć klatkę piersiową. Poduszka zapobiegająca tzw. nurkowaniu, wbudowana w siedzenie przednich foteli, zapewnia ochronę miednicy oraz zabezpiecza użytkowników przed wysunięciem się spod pasa w razie zderzenia. W zależności od kraju nowe Clio Renault Sport może być seryjnie wyposażone nawet w osiem poduszek powietrznych: dwie poduszki czołowe samoczynnie dostosowujące się do siły zderzenia, z programowanymi zaworami, o doskonałych parametrach działania, cztery poduszki boczne i dwie poduszki zapobiegające nurkowaniu.
Na wypadek zderzenia bocznego, oprócz bocznych poduszek (wbudowanych w oparcia przednich foteli poduszek chroniących klatkę piersiową, kurtyn powietrznych chroniących głowy pasażerów siedzących z przodu i z tyłu), nowe Clio Renault Sport posiada wkładki w drzwiach bocznych, paddingi oraz aluminiowe wzmocnienia (nowość wprowadzona po raz pierwszy w Clio III). Wzmocnienia przyjmują na siebie część energii już na początku zderzenia, aby zapewnić jak najskuteczniejszą ochronę pasażerów.
Przed skutkami uderzenia w tył chronią pasażerów siedzących z przodu fotele i zagłówki pochłaniające energię zderzenia. Nowa technologia zapewnia znaczny postęp w dziedzinie ochrony szyi w przypadku gwałtownego szarpnięcia przy uderzeniu w tył. Podczas regulacji wysokości w oparcie fotela wsuwa się cały zagłówek. Nie ma prętów, które stanowiły sztywny element w oparciu, dzięki czemu plecy pasażera mogą podczas zderzenia zagłębić się w oparciu aż do zetknięcia głowy z zagłówkiem. Wyposażona w trzy wsuwane zagłówki tylna ławka została wzmocniona. Wzmocniono również jej mocowanie do nadwozia, aby ograniczyć przechył oparcia podczas zderzenia.
Nowe Clio Renault Sport jest montowane w zakładzie w Dieppe, gdzie powstają samochody sportowe marki Renault.
Komentarze opinie