Reklama

Nowe BMW Serii 3 Touring

23/07/2005 13:44
Na rynek wchodzi nowe BMW Serii 3 Touring. Pojemność strefy bagażowej, mierzonej aż do szczytu oparć tylnych siedzeń, jest o 25 litrów większa niż w poprzednich modelach i wynosi obecnie 460 litrów. Złożenie tylnej kanapy w stosunku 60:40 pozwala uzyskać prawie płaską powierzchnię załadunkową, a przez to ładowność 1385 litrów - o 40 litrów więcej niż w poprzednim modelu. Jednym z praktycznych i użytecznych rozwiązań nowego BMW jest schowek pod dwustronną, odwracaną podłogą bagażnika, której spód pokryty jest zmywalną, odporną na zużycie powłoką zapewniającą dodatkowe zabezpieczenie podłogi bagażnika; w razie potrzeby podłogę można wysunąć aż nad tylny zderzak. Natomiast gdy kierowca otwiera tylną szybę, podnosi się pokrywa przestrzeni bagażowej, gwarantując lepszą pozycję załadunkową.

Nowy Touring wejdzie na rynek z trzema silnikami benzynowymi w modelach 320i, 325i oraz 330i, jak również z dwoma silnikami wysokoprężnymi w BMW 320d i 330d. Wszystkie silniki zostały udoskonalone pod względem osiągów, kultury pracy i oszczędnego zużycia paliwa. Gamę silników wzbogacą w późniejszym terminie czterocylindrowe jednostki napędowe w modelach 318i oraz 318d, a także silnik w modelu 323i, który dostępny będzie na rynku w krajach poza Europą. Sześciocylindrowe modele 325i, 330i oraz 330d dostępne będą również z napędem na cztery koła.

Rozwijający maksymalną moc 190kW/258 KM sześciocylindrowy silnik rzędowy z BMW 330i Touring zapewnia o 20kW/27 KM większą moc od poprzednika. Natomiast maksymalny moment obrotowy to 300Nm, utrzymane w przedziale od 2500 do 4000 obrotów. Jest to pierwszy produkowany seryjnie silnik, w którym zastosowano magnez - materiał o 30% lżejszy od aluminium - wykorzystany w skrzyni korbowej, ułożyskowaniu wału korbowego oraz w pokrywach głowicy cylindrów. Kolejną nowością jest układ VALVETRONIC, kontrolujący fazy otwarcia oraz skok zaworów ssących w zależności od pozycji pedału gazu. Oznacza to jeszcze większą wydajność i bardziej spontaniczną reakcję silnika. Zalety te wzbogaca dodatkowo układ płynnej regulacji faz rozrządu po stronie wlotu i wylotu, Double VANOS.

BMW 330i Touring rozpędza się od 0 do 100 km/h w 6,4 sekundy, a przyspieszenie od 80 do 120 km/h na czwartym biegu zajmuje mu 6,9 sekundy (dane tymczasowe). Prędkość maksymalna ograniczona jest elektronicznie do 250 km/h, a średnie zużycie paliwa w cyklu pomiarowym UE wynosi 8,9 litra na 100 km.

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo eGorzow.pl




Reklama
Wróć do