Na rynek wchodzi nowe BMW Serii 3 Touring. Pojemność strefy bagażowej, mierzonej aż do szczytu oparć tylnych siedzeń, jest o 25 litrów większa niż w poprzednich modelach i wynosi obecnie 460 litrów. Złożenie tylnej kanapy w stosunku 60:40 pozwala uzyskać prawie płaską powierzchnię załadunkową, a przez to ładowność 1385 litrów - o 40 litrów więcej niż w poprzednim modelu. Jednym z praktycznych i użytecznych rozwiązań nowego BMW jest schowek pod dwustronną, odwracaną podłogą bagażnika, której spód pokryty jest zmywalną, odporną na zużycie powłoką zapewniającą dodatkowe zabezpieczenie podłogi bagażnika; w razie potrzeby podłogę można wysunąć aż nad tylny zderzak. Natomiast gdy kierowca otwiera tylną szybę, podnosi się pokrywa przestrzeni bagażowej, gwarantując lepszą pozycję załadunkową.
Nowy Touring wejdzie na rynek z trzema silnikami benzynowymi w modelach 320i, 325i oraz 330i, jak również z dwoma silnikami wysokoprężnymi w BMW 320d i 330d. Wszystkie silniki zostały udoskonalone pod względem osiągów, kultury pracy i oszczędnego zużycia paliwa. Gamę silników wzbogacą w późniejszym terminie czterocylindrowe jednostki napędowe w modelach 318i oraz 318d, a także silnik w modelu 323i, który dostępny będzie na rynku w krajach poza Europą. Sześciocylindrowe modele 325i, 330i oraz 330d dostępne będą również z napędem na cztery koła.
Rozwijający maksymalną moc 190kW/258 KM sześciocylindrowy silnik rzędowy z BMW 330i Touring zapewnia o 20kW/27 KM większą moc od poprzednika. Natomiast maksymalny moment obrotowy to 300Nm, utrzymane w przedziale od 2500 do 4000 obrotów. Jest to pierwszy produkowany seryjnie silnik, w którym zastosowano magnez - materiał o 30% lżejszy od aluminium - wykorzystany w skrzyni korbowej, ułożyskowaniu wału korbowego oraz w pokrywach głowicy cylindrów. Kolejną nowością jest układ VALVETRONIC, kontrolujący fazy otwarcia oraz skok zaworów ssących w zależności od pozycji pedału gazu. Oznacza to jeszcze większą wydajność i bardziej spontaniczną reakcję silnika. Zalety te wzbogaca dodatkowo układ płynnej regulacji faz rozrządu po stronie wlotu i wylotu, Double VANOS.
BMW 330i Touring rozpędza się od 0 do 100 km/h w 6,4 sekundy, a przyspieszenie od 80 do 120 km/h na czwartym biegu zajmuje mu 6,9 sekundy (dane tymczasowe). Prędkość maksymalna ograniczona jest elektronicznie do 250 km/h, a średnie zużycie paliwa w cyklu pomiarowym UE wynosi 8,9 litra na 100 km.
Komentarze opinie