Jak wynika z raportu przygotowanego przez znaną firmę analityczną B&D Forecast, ceny cennikowe na nowe auta w niemieckich salonach dealerskich zwiększyły się na przestrzeni roku o 6,5% lub 1 526 EUR, osiągnąwszy średni poziom 24 953 EUR.
Niemiecki rynek nowych aut znajduje się obecnie w nie najlepszej kondycji, a jedną z przyczyn obserwowanej podwyżki cen jest wprowadzenie na początku bieżącego roku zmian w wysokości stawek VAT z 16 na 19%. W konsekwencji nowe samochody nad Renem podrożały średnio o 700 EUR. Specjaliści podkreślają również, że obecnie dostępne modele są od swoich poprzedników często większe i lepiej wyposażone. Co więcej, na auta kupowane nie przez odbiorców indywidualnych lecz przez firmy, które zazwyczaj wybierają egzemplarze droższe, przypada obecnie 62,4% łącznego wolumenu sprzedaży (2006: 52,5%).
Komentarze opinie