Polscy klienci podobnie jak jurorzy konkursu Car Of The Year, docenili jakość, bezpieczeństwo (5 gwiazdek w testach EuroNCAP), komfort i przestronne wnętrze oferowane przez nowe Clio: w 2006 r. już 1 038 aut znalazło swoich nabywców w Polsce. Teraz Renault, zachęcone wynikami sprzedaży Clio, które zwiększyło swój udział w rynku z 0,83% w ostatnich miesiącach 2005 r. do 2,12% na koniec kwietnia 2006, wprowadza nową wersję silnikową w gamie.
Kliknij, aby powiększyćW sprzedaży pojawi się nowy, oszczędny i bardziej ekologiczny silnik - 1.2 16V 65 KM, oferowany w nowej niższej cenie - 37 500 zł (wersja 3-drzwiowa). Jednocześnie należy podkreślić, że silnik ten nic nie traci ze swojej dynamiki, a jego parametry jezdne pozostają bardzo zbliżone do dotychczas oferowanego w gamie silnika 1.2 16V 75 KM. Maksymalny moment obrotowy wynosi w obydwu przypadkach 105Nm przy 4250 o/m. Silnik 1.2 16V 65 KM jest bardzo oszczędny: zużycie paliwa poza miastem wynosi tylko 4,9 l/100 KM, a w cyklu mieszanym nie przekracza 6 litrów.
Jednostka ta będzie dostępny w wersji wyposażenia Authentique.
Nowa wersja silnikowa będzie promowana przez Renault w prasie, radiu i na bilboardach, a hasło kampanii to Urodzony zwycięzca.
Komentarze opinie