Reklama

Nowa wersja modelu Hyundai Santa Fe

06/03/2006 08:07
Nowy model Santa Fe został zaprojektowany z myślą o umocnieniu pozycji firmy Hyundai w dynamicznie rozwijającym się, ale bardzo zatłoczonym segmencie SUV.
Kliknij, aby powiększyćPojazd jest nieco większy od swego poprzednika: o 175 mm dłuższy, 45 mm szerszy i 65 mm wyższy, przy rozstawie osi zwiększonym o 80 mm. Ponadto, nowa wersja oferuje większy komfort jazdy zbliżony do auta osobowego, lepsze prowadzenie, właściwości jezdne i przykuwającą wzrok, wysmakowaną stylistycznie sylwetkę.

Santa Fe to oferta skierowana do szerokiego grona odbiorców - od ludzi prowadzących aktywny tryb życia, przez tych spełniających się zawodowo, lub ceniących sobie bardziej życie rodzinne, aż po szukających auta niezawodnego i funkcjonalnego, albo takiego, które stanie się wizytówką kierowcy.

Nowy model Santa Fe oferuje przestronne wnętrze kabiny pasażerskiej i pojemny przedział bagażowy. Zespół projektantów firmy Hyundai do maksimum wykorzystał zwiększone gabaryty pojazdu, a dodatkowe 175 mm długości i 45 mm szerokości mają bezpośredni wpływ na większy komfort jazdy i wygodę. Kierowca zyskuje dodatkowe 25 mm przestrzeni na nogi. Poszerzono i wydłużono również bagażnik, którego pojemność całkowita wzrosła o 84 litry. Praktyczny i pojemny przedział bagażowy ma teraz 774 litry (1582 po złożeniu siedzeń).

Kliknij, aby powiększyćW podróż można zatem zabrać więcej bagażu, a jego załadowanie jest mniej uciążliwe. Wnętrze kabiny jest wyższe i szersze, co ułatwia wsiadanie i wysiadanie. W tym celu zoptymalizowano również ustawienie słupka środkowego i powiększono otwór drzwi. Zwiększona przestrzeń na nogi, wyżej poprowadzona linia dachu i większa przestrzeń między rzędami przednich i tylnych foteli zapewnia wysoki komfort podróży, nawet na długich trasach.

Nowy elektroniczny napęd na cztery koła z systemem dystrybucji momentu obrotowego na żądanie monitoruje warunki na drodze oraz dynamikę jazdy i, jeśli zachodzi taka potrzeba, automatycznie załącza napęd na cztery koła. Napęd przekazywany jest do kół przez sprzęgło wielotarczowe. Układ znacznie poprawia komfort i bezpieczeństwo jazdy.

Podczas jazdy w niekorzystnych warunkach atmosferycznych lub na bardzo śliskiej nawierzchni, aby uniknąć zjawiska pogorszenia kierowalności pojazdu przy pokonywaniu ostrych zakrętów, kierowca może samodzielnie uruchomić napęd na wszystkie koła wykorzystując udoskonalony system blokady napędu. Blokada napędu czterokołowego sprawdza się znakomicie w trudnym terenie - na piasku, stojącej wodzie i w ostrych zakrętach na śliskiej nawierzchni.

W konstrukcji nowego modelu Santa Fe położono ogromny nacisk na redukcję nieprzyjemnych drgań i hałasu. Nowoczesne metody badawcze i drobiazgowa analiza pozwoliły stworzyć samochód o znakomitych parametrach NVH.

Kliknij, aby powiększyćNajwiększy nacisk położono na modernizację nowych, profilowanych wzmocnień poprzecznych, co ograniczyło przenoszenie wibracji z komory silnika do wnętrza kabiny. Drgania poszczególnych segmentów nadwozia zredukowano przez zastosowanie nowej konstrukcji profilowanej płyty podłogowej oraz usztywnionej struktury wielowarstwowej użytych materiałów. Aerodynamiczny kształt i umiejscowienie bagażnika dachowego zminimalizowało hałas przez zmniejszenie oporu powietrza. Dalsze ograniczenie szumów pędu powietrza osiągnięto dzięki zastosowaniu aerodynamicznie wyprofilowanych drzwi. Hałas z komory silnika tłumi w standardzie nowa, wewnętrzna okładzina dźwiękochłonna maski silnika. Ponadto zastosowano nową konstrukcję łopatek wentylatora układu chłodzenia silnika oraz układu klimatyzacji, a poziom wibracji silnika na biegu jałowym i podczas jazdy monitoruje elektroniczny system kontroli.

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo eGorzow.pl




Reklama
Wróć do