Reklama

Nowa wersja Civic otwiera listę debiutów Hondy we Frankfurcie

02/09/2005 08:28
Podczas tegorocznej edycji Salonu Motoryzacyjnego we Frankfurcie zadebiutują cztery nowe modele Hondy. Już w sześć miesięcy po prezentacji wersji studyjnej, którą pokazano wiosną podczas wystawy w Genewie, zaprezentowana zostanie produkcyjna wersja nowego modelu Civic. Frankfurt będzie również miejscem debiutu najnowszej wersji Hondy Civic Hybrid, której zadaniem jest ustanowić nowe, niezwykle wysokie standardy czystości spalin. Kolejne atrakcje oferowane na stoisku japońskiego producenta to zmodernizowana wersja modelu Accord oraz odmłodzona Honda S2000.

Najnowsza Honda Civic dostępna jest z trzema jednostkami napędowymi, również debiutującymi we Frankfurcie. Wersja 1.8 to zupełna nowość, a jej głównym atutem jest poddany kolejnej modernizacji system kontroli zmiennych faz rozrządu i-VTEC, który zapewnia zużycie paliwa porównywalne z silnikiem o pojemności 1.5 litra i przyspieszenie na poziomie jednostki 2-litrowej. Kolejne opcje to uznany i nagradzany 2.2-litrowy turbodiesel i-CDTi (z bezpośrednim wtryskiem paliwa) oraz silnik benzynowy o pojemności 1.4 typu i-DSI z systemem podwójnego zapłonu sekwencyjnego, emitujący zaledwie 143 g CO2/km.

W Civic Hybrid nowy silnik o pojemności 1.3 litra z 3-stopniowym systemem kontroli zmiennych faz rozrządu i-VTEC współpracuje ze zintegrowanym systemem wspomagania silnikiem elektrycznym IMA. Jego wydajność w zakresie odzyskiwania energii w trakcie hamowania jest o 10% wyższa w stosunku do obecnie eksploatowanego systemu IMA Hondy Civic. Wydajność całego systemu hybrydowego jest w tym modelu Hondy wyższa o 20%, osiągi auta można porównać z uzyskiwanymi przez jednostkę o pojemności 1.8, a zużycie paliwa zostało zredukowane o 5%.

We Frankfurcie po raz pierwszy pokazana zostanie udoskonalona wersja Accorda, który poza zmianami w stylistyce wnętrza i nadwozia wyróżnia się zastosowanym po raz pierwszy w Europie zaawansowanym systemem bezpieczeństwa ADAS. Jego zadaniem jest poprawienie komfortu prowadzenia pojazdu oraz zwiększenie poziomu bezpieczeństwa podróżujących. W skład tego rozwiązania wchodzą: radarowy system utrzymujący stałą prędkość jazdy oraz dystans między pojazdami ACC oraz system utrzymywania pojazdu na właściwym pasie ruchu LKAS. Jego działanie polega na śledzeniu białych linii oddzielających pasy ruchu po obu stronach pojazdu i automatycznym reagowaniu (przez odpowiedni skręt kierownicy) w momencie naruszenia granic toru jazdy (rozwiązanie montowane fabrycznie, dostępne tylko w samochodach z kierownicą po prawej stronie).

Honda zaprezentuje również prototyp modelu Legend przeznaczonego na rynek europejski oraz przygotuje techniczny pokaz systemów bezpieczeństwa zastosowanych w tym modelu. Publiczność będzie mogła obejrzeć system Pop-up Hood, który ogranicza skalę obrażeń głowy pieszego - ofiary wypadku, system wspomagania układu hamulcowego w przypadku nagłego hamowania CMBS (Collision Mitigation Brake System), czy też inteligentny system widzenia nocą NVS (Night Vision System).

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo eGorzow.pl




Reklama
Wróć do