Debiutująca w tym miesiącu na rynku europejskim Toyota Avensis 2007 powstała na bazie sukcesu obecnego modelu przez podniesienie poziomu jakości wykonania, osiągów oraz przyjemności z jazdy. Samochód kosztuje w Polsce od 72 100 zł za sedana w wersji Terra 1.6 VVT-i lub 76 100 zł za odmianę nadwoziową kombi.
Kliknij, aby powiększyćRównolegle z wprowadzeniem na rynek modelu Avensis 2007 Toyota oferuje nową gamę silników Diesla. Do wyboru kupujący będą mieli trzy silniki: całkowicie nowy 2.0-litrowy D-4D 125, 2.2-litrowy D-4D 150 i najmocniejszy silnik 2.2-litrowy D-4D 180.
Całkowicie nowy 2.0-litrowy silnik D-4D 125 jest ważnym osiągnięciem Toyoty w dziedzinie rozwoju silników Diesla nowej generacji. Wywodzący się z jednostki 2.2-litrowej D-4D i wykorzystujący wiele jej rozwiązań technicznych, dostarcza odpowiednią moc przy niskim zużyciu paliwa, wychodząc na przeciw wymaganiom klientów dotyczącym doskonałych osiągów. Dzięki zastosowaniu najnowszych technologii i obniżeniu masy silnika D-4D 125 zapewnia lepsze osiągi, niższe zużycie paliwa, cichszą pracę i niższy poziom emisji zanieczyszczeń.
Montowany w Avensisie 2007 silnik D-4D 125 osiągnął najlepsze w swojej klasie wyniki emisji CO2 na poziomie 146 gr/km (w cyklu mieszanym). Silnik rozwija moc 93kW (126 KM wg DIN) i moment obrotowy 300Nm, którego wartość jest stała pomiędzy 2000-2800 o/m.
Nowy silnik D-4D 125 będzie dostępny w dwóch wersjach: D-4D wyposażony w filtr cząstek stałych (DPF) będzie przeznaczony dla krajów, w których jest wymagana ich niska emisja. W pozostałych krajach silnik może być wyposażony w utleniający reaktor katalityczny.
Kliknij, aby powiększyćObie wersje spełniają wymagania normy Euro IV i uzyskują te same osiągi. Różnice między nimi wynikają z konieczności zastosowania różnych rozwiązań w zakresie wtrysku paliwa i układu wydechowego.
Przeniesienie napędu we wszystkich samochodach Avensis 2007 wyposażonych w silniki Diesla będzie realizowane za pomocą mechanicznej 6-stopniowej skrzyni biegów.
Toyota Avensis 2007 będzie dostępna w Europie z następującymi silnikami benzynowymi: 1.6 VVT-i, 1.8 VVT-i, 2.0 z wtryskiem bezpośrednim i - w wybranych krajach - 2.4 z wtryskiem bezpośrednim. Do wyboru będą również następujące skrzynie biegów: 5-stopniowa mechaniczna, 4-stopniowa automatyczna lub 5-stopniowa automatyczna (dostępna tylko z silnikiem 2.4 litra).
Bazując na opinii klientów, inżynierowie Toyoty poddali wnikliwej analizie każdy podzespół Toyoty Avensis, aby obniżyć głośność układu jezdnego, podnieść komfort jazdy i precyzję układu kierowniczego oraz stabilność jazdy przy dużych prędkościach. W rezultacie, dzięki udoskonaleniu zawieszenia, układu kierowniczego i poprawieniu aerodynamiki nadwozia uzyskano niespotykany dotąd poziom przyjemności z jazdy.
Kliknij, aby powiększyćW przednim zawieszeniu typu McPherson zwiększono średnicę drążka reakcyjnego aby zredukować przechylanie się nadwozia podczas pokonywania zakrętów oraz obniżyć pionowe ruchy nadwozia na długich nierównościach. Amortyzatorom zwiększono współczynnik tłumienia.
Ponownie zestrojono tylne zawieszenie wielodrążkowe z czterema wahaczami, aby poprawić jego własności dynamiczne. Obniżono sztywność dzięki tulejom metalowo-gumowym i zwiększono siłę tłumienia amortyzatorów. Równocześnie została zmniejszona średnica tylnego drążka reakcyjnego, aby poprawić zachowanie się samochodu podczas pokonywania zakrętów.
Powyższe zmiany w zawieszeniu pozytywnie wpłynęły na wszystkie parametry związane z zachowaniem się samochodu na drodze, włączając w to obniżenie głośności układu jezdnego, poprawę komfortu jazdy, wzrost precyzji układu kierowniczego, zachowanie auta na zakrętach i stabilizację toru jazdy podczas hamowania.
Praca nad poprawą zawieszenia pociągnęła za sobą zmiany w układzie kierowniczym, które poprawiły jego precyzję. Zmiany objęły znaczne usztywnienie tulei mocujących obudowę kolumny kierowniczej, wzmocnienie układu wspomagania układu kierowniczego oraz usztywnienie połączeń wałka kierowniczego.
Kliknij, aby powiększyćAvensis 2007 jest wyposażony standardowo w dziewięć poduszek powietrznych, w tym w poduszkę chroniąca kolana kierowcy. Czołowe poduszki powietrzne kierowcy i pasażera mają dwustopniowy system napełniania, który uzależnia stopień ich napełnienia od stopnia zagrożenia, jaki niesie ze sobą zderzenie. Równocześnie w układzie poduszki powietrznej kierowcy jest czujnik położenia fotela, który monitoruje jego położenie podczas wypadku.
Samochód wyposażony jest w układ zapobiegający blokowaniu kół podczas hamowania (ABS) uzupełniony o funkcje EBD (elektroniczny rozdział sił hamowania) i BA (wspomaganie hamowania awaryjnego). Wysoce zaawansowany układ stabilizacji toru jazdy (VSC) i układ kontroli siły napędowej (TRC) znajdą się na wyposażeniu standardowym wszystkich modeli w całej Europie (z wyjątkiem wybranych krajów i modeli z silnikiem 1.6 litra).
Komentarze opinie