Zmodernizowana Toyota Corolla, która w Japonii zadebiutuje jesienią, ma zostać wyposażona w pierwszy silnik należący do nowej rodziny czterocylindrowych jednostek benzynowych o pojemności od 1.6 do 3.0 litra. Jak zapewnia producent, 1.8-litrowy silnik będzie czystszy, bardziej ekonomiczny i oferować będzie lepsze osiągi w porównaniu ze swoim poprzednikiem.
Dążąc do zapewnienia redukcji zużycia paliwa i emisji szkodliwych substancji, nowy silnik wykorzystuje opracowaną przez Toyotę technologię podwójnego układu zmiennych faz rozrządu VVT-i oraz wyjątkowo lekkie tłoki. Mniejsze tarcie wewnętrzne uzyskano dzięki zastosowaniu łożysk wałeczkowych w dźwigienkach zaworowych. Mniejsze rozmiary jednostki, która jest też lżejsza, to z kolei zasługa m.in. dostarczonego przez firmę Aisin Seiki przedniego modułu, w którym występuje pompa cieczy chłodzącej zintegrowana z pokrywą łańcucha, jak również wykorzystanie świec zapłonowych o mniejszej średnicy.
Nowy silnik będzie wytwarzany w japońskiej fabryce Shimoyama.
Komentarze opinie