Całkowicie nowa droga, usprawniony dojazd do firm i instytucji i oszczędność czasu w przewozach pasażerskich - to tylko niektóre korzyści wynikające z przebudowy ul. Podmiejskiej. Przypomnijmy: miasto otrzyma z Lubuskiego Regionalnego Programu Operacyjnego 2,5 miliona złotych na remont odcinka ul. Podmiejskiej od ronda Sybiraków do granic miasta. Otrzymana dotacja to efekt starań pracowników gorzowskiego magistratu, a w szczególności Wydziału Integracji Europejskiej. Wydział między innymi przygotował odpowiednie dokumenty i w ramach konkursu LRPO złożył wniosek do który w skrócie prezentujemy poniżej.
Przebudowa ulicy Podmiejskiej w Gorzowie Wlkp. na odcinku od ronda Sybiraków do granic miasta.
Cele projektu na poziomie produktów:
o Zmodernizowany odcinek ul. Podmiejskiej - 0,90637 km
o Nowe chodniki.
o Nowa ścieżka rowerowa.
o Nowe odwodnienie na planowanym odcinku.
o Nowe oświetlenie, sygnalizacja i oznakowanie drogi.
o Nowe miejsca parkingowe.
o Przebudowany wiadukt nad linią kolejową.
o Wybudowane 2 zatoki autobusowe.
o Zmodernizowane 2 zatoki autobusowe.
Cele projektu na poziomie rezultatów:
o Usprawniony dojazd do firm i instytucji.
o Lepszy stan środowiska naturalnego.
o Korzyści ekonomiczne wynikające z poprawy infrastruktury transportowej.
o Oszczędność czasu w przewozach pasażerskich 2 031 360 PLN/rok
o Oszczędność czasu w przewozach towarowych 265 101 PLN/rok
Cel projektu na poziomie rezultatów długoterminowych:
o Wyższa funkcjonalność i dobry stan układu komunikacyjnego ulicy Podmiejskiej i ronda Sybiraków umożliwiający podniesienie konkurencyjności miasta i regionu.
Odczuwalne przez otoczenie zewnętrzne korzyści to: spadek kosztów eksploatacji pojazdów, skrócenie czasu pasażerów, skrócenie czasu kierowców, spadek ilości wypadków drogowych
(wzrost bezpieczeństwa użytkowników infrastruktury), spadek emisji toksycznych składników spalin.
Nakłady inwestycyjne.
Całkowita wartość projektu to 12 394 822,57 zł, koszty kwalifikowalne 12 388 804,43 zł. Wnioskodawca ubiegał się o dofinansowanie w kwocie 2 500 000 zł, co wynosi 20,18 % wydatków kwalifikowalnych.
Harmonogram realizacji projektu.
Rozpoczęcie robót budowlanych - I kwartał 2012 r. zakończenie rzeczowe - 30 listopada 2012 r. Planowany termin zakończenia finansowej realizacji projektu określono na 30 grudnia 2012 r. Etapy projektu:
• prace przygotowawcze
• roboty budowlane
• nadzór inwestorski
• nadzór autorski projektanta
• promocja projektu
Do tej pory wykonana została niezbędna dokumentacja, przeprowadzone i zaplanowane do przeprowadzenia postępowania przetargowe - przetargi nieograniczone: na opracowanie dokumentacji technicznej (zakończone), na roboty budowlane i na inżyniera kontraktu. Nie przewiduje się istotnych trudności związanych z właścicielskim i prawnym stanem nieruchomości, na których będzie realizowane zadanie. Wybrany Inżynier Kontraktu sprawował będzie nadzór nad prawidłową realizacją projektu. Projekt nie jest objęty pomocą publiczną, nie wymaga też przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko i raportu.
Projekt ma trwały charakter, nie zostanie poddany istotnym zmianom a produkty będą utrzymane przez okres co najmniej pięciu lat. Beneficjent pozostanie właścicielem drogi po zrealizowaniu projektu, a jego status prawny jest gwarantem trwałości. Również trwałość finansowa projektu nie jest zagrożona. Budżet Miasta zapewnia środki na realizację projektu oraz eksploatację drogi i pozostałej infrastruktury.
Komentarze opinie