Mający swoją światową premierę na wystawie w Genewie nowy Mercedes-Benz Klasy B pojawi się w salonach dealerskich w maju tego roku. Dzięki regulowanej wysokości podłogi bagażnika, asymetrycznie dzielonym, składanym oraz dającym się wymontować tylnym siedzeniom oraz fotelowi pasażera z przodu (opcja), samochód daje łatwo zamienić się w praktyczny, użytkowy pojazd dostawczy. W zależności od ilości i pozycji foteli, powierzchnia ładunkowa daje się zwiększyć z pierwotnych 544 litrów aż do 2245 litrów (przy wymontowanych tylnych siedzeniach i fotelu pasażera z przodu). Maksymalna długość przewożonego ładunku wynosi 2,95 m.
Elektromechaniczne wspomaganie układu kierowniczego odbywa się przy pomocy silnika elektrycznego, którego praca zależna jest od prędkości jazdy pojazdu. Oznacza to, że serwomechanizm działa silniej przy niskich prędkościach, ułatwiając tym samym parkowanie lub powolne manewrowanie pojazdem. Nowością jest również paraboliczna oś tylna. Dzięki niej w dużej mierze samochód daje się prowadzić stabilnie, precyzyjnie i ze sportowym zacięciem.
Unowocześniony system ESP (Electronic Stability Program - Elektronicznej Stabilizacji Toru Jazdy) spełnia teraz nową, dodatkową funkcję: układu wspomagania kierowania Steer Control. Współpracuje on z elektromechanicznym wspomaganiem układu kierowniczego, zapewniając właściwe wspomaganie w sytuacjach krytycznych i tym samym pomaga kierowcy ustabilizować tor jazdy pojazdu. W momencie gdy podczas hamowania występuje zmniejszona przyczepność z jednej strony, dodatkowa funkcja ESP wspomaga zachowanie właściwego toru jazdy, zapewniając pojazdowi stabilną jazdę.
Kolejny element standardowego wyposażenia kompaktowego nowego Mercedesa to układ selektywnego tłumienia drgań, który ma pozytywny wpływ na komfort pracy zawieszenia przedniego. Miękkie ustawienie amortyzatora zapewnia wysoki poziom wygody podczas jazdy w normalnych warunkach, podczas gdy maksymalna siła tłumienia zostaje zastosowana, gdy samochód szybko pokonuje zakręty.
W nowym Mercedesie Klasy B zastosowano opatentowaną koncepcję "sandwich", która pozwala na rozmieszczenie silnika i układu napędu w pozycji nachylonej częściowo z przodu pojazdu, a częściowo pod przedziałem pasażerskim. Pozwala to na uzyskanie większej przestrzeni z przodu samochodu, która zaabsorbuje siłę uderzenia w przypadku ewentualnego zderzenia. Podczas silnego uderzenia czołowego, jednostka napędowa nie przesuwa się do tyłu w kierunku wnętrza samochodu, lecz zsuwa się w dół, wzdłuż podobnie nachylonej płyty podłogowej. Co więcej, koncepcja "sandwich" odznacza się znacznymi zaletami w przypadku zderzenia bocznego, ponieważ pasażerowie usadowieni są ok. 200 mm wyżej - a więc ponad strefą uderzenia. Z myślą o bezpieczeństwie podróżnych zamontowano również dwustopniowe przednie poduszki powietrzne, napinacze pasów bezpieczeństwa foteli przednich i zewnętrznych foteli tylnych, inteligentne ograniczniki siły napięcia pasów, aktywne zagłówki, mocowania fotelika dziecięcego typu ISOFIX oraz boczne poduszki powietrzne chroniące głowę i klatkę piersiową.
W standardzie znajduje się klimatyzacja, czteroramienna kierownica z zespołem wielofunkcyjnych przycisków, podłokietnik między przednimi siedzeniami, okna sterowane elektrycznie i przyciemniane szyby oraz wysokiej jakości aluminiowe elementy wykończenia kokpitu i konsoli środkowej oraz poszycia wewnętrznego drzwi. Na życzenie, będące w standardowym wyposażeniu reflektory przednie można wzmocnić technologią biksenonową, wyposażyć w aktywny układ oświetlenia (światła skręcające) oraz funkcję doświetlania zakrętów.
W opcji dostępny jest także nowy, panoramiczny, zaopatrzony w lamelki dach. Jest on o około dwie trzecie większy niż tradycyjny dach rozsuwany. W opcji, jako alternatywa dla szyberdachu, dostępny jest także stały dach panoramiczny z przyciemnionym szkłem o powierzchni 0,6 m2.
Komentarze opinie