Reklama

Nowa Honda Legend

03/03/2005 13:05
Podczas wystawy motoryzacyjnej w Genewie zapowiedziano, że Honda Legend w specyfikacji japońskiej z zaawansowanym systemem ułatwiającym prowadzenie pojawi się na rynku europejskim. Jedną z najbardziej innowacyjnych cech nowego modelu jest system Super Handling All-Wheel Drive (SH-AWD), który nadaje autu zwinność samochodu sportowego przy jednoczesnym zachowaniu elegancji. System SH-AWD nie tylko dystrybuuje zmienny moment obrotowy pomiędzy przednie i tylne koła w celu uzyskania optymalnej charakterystyki prowadzenia, ale również odpowiednio dozuje moment obrotowy pomiędzy lewe i prawe koła tylne, aby koło zewnętrzne mogło przyspieszyć podczas pokonywania zakrętów.

Zwykle około 70% momentu obrotowego przekazywane jest do kół przednich, ale podczas dynamicznej jazdy i przyspieszania do 70% przekazywane jest do kół tylnych w celu uzyskania lepszego przyspieszenia i stabilności. Podczas przyspieszania na zakrętach SH-AWD przekazuje nawet 100% momentu obrotowego do zewnętrznego koła tylnego i ten efekt "przesterowania" pomaga w pokonywaniu zakrętów w sposób zwinny i dynamiczny. I odwrotnie, jeżeli samochód zwalnia podczas pokonywania zakrętów, moment obrotowy jest dystrybuowany w taki sposób, aby zapobiec nadsterowności.

Moduł - ECU - systemu pobiera dane z czujników, które dokonują pomiarów kąta skrętu, przyspieszenia bocznego i prędkości kół. Informacje te są przekazywane do elektromagnetycznych sprzęgieł znajdujących w tylnym mechanizmie różnicowym - co jest kolejną światową nowością - które z kolei kontrolują system przekładni planetarnych, przekazujących optymalny poziom momentu obrotowego do każdego koła tylnego.

Pod maskę nowej Hondy Legend trafił silnik V6 VTEC o pojemności 3.5 litra. Jak dotąd jest to najmocniejszy motor, w jaki były wyposażone egzemplarze tego modelu. 24-zaworowy silnik V6 VTEC, w całości wykonany z aluminium, o pojemności 3.5 litra wytwarza moc 295 KM przy 6200 obr/min i moment obrotowy wynoszący 353Nm przy 5000 obr/min. Magnezowe pokrywy głowic cylindra o niskiej masie oraz podwójny, odlewany z aluminium, kolektor dolotowy w połączeniu z innymi zmianami, mającymi na celu obniżenie masy w całym samochodzie, dają doskonały stosunek mocy do masy.

Legend wyposażona jest w 5-biegową sportową przekładnię sekwencyjną Sequential SportShift. Może ona działać w położeniu w pełni automatycznym lub biegi mogą być zmieniane przez kierowcę za pomocą dźwigni zmiany biegów na konsoli centralnej albo za pomocą dźwigienek umieszczonych przy kierownicy.

Nowa Legend jest o 65 mm krótsza od poprzedniej wersji i posiada mniejszy rozstaw osi o 110 mm. Jest natomiast o 25 mm szersza. Krótsze i szerokie nadwozie poprawia prowadzenie tego samochodu. Wnętrze kabiny - dla większego komfortu użytkowników - jest bardziej przestronne, o 40 mm szersze i o 30 mm dłuższe.

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo eGorzow.pl




Reklama
Wróć do