Podczas wrześniowego salonu motoryzacyjnego we Frankfurcie spodziewany jest debiut gruntownie przebudowanej Hondy Civic w wersji pięciodrzwiowej. Na kilka tygodni przed tym wydarzeniem producent podał informacje na temat dwóch nowych jednostek napędowych, które znajdą się w ofercie tego modelu.
Silnik 1.8 i-VTEC funkcjonuje w oparciu o inteligentny system VTEC, który przełącza rozrząd zaworowy tak, by zapewnić jego maksymalną wydajność w czasie rozruchu i przyśpieszenia. Daje to bardzo dobre parametry momentu obrotowego oraz opóźnia zamykanie zaworów dolotowych przy prędkości stałej oraz w warunkach małego obciążenia silnika, co w rezultacie zmniejsza zużycie paliwa. Zastosowanie systemu sterowania fazami rozrządu zaworowego daje lepsze osiągi w zakresie przyśpieszania, które jest porównywalne do osiągów silnika 2-litrowego i charakteryzuje się niższym zużyciem paliwa w porównaniu z dzisiejszym modelem Civic z silnikiem 1.6. Jak zapewnia Honda, nowy silnik jest jednym z najwydajniejszych na świecie w grupie jednostek o pojemności 1.8 litra. Przy prędkości podróżnej (stałej) osiąga on wydajność paliwową porównywalną z silnikiem o pojemności 1.5 litra.
Maksymalna moc silnika 1.8 i-VTEC wynosi 103kW (140 KM) przy 6300 obrotów, a moment obrotowy rośnie do 174Nm przy 4300 obrotów. Jednostka charakteryzuje się także lepszymi osiągami w zakresie emisji spalin. W modelu zastosowano nowy 2-częściowy przetwornik katalityczny, umieszczony zaraz za kolektorem wydechowym. Osiągnięcie niskich poziomów emisji spalin zapewnia niezwykle precyzyjny sterownik regulacji składu mieszanki powietrzno-paliwowej.
Drugą nowością w ofercie Hondy Civic będzie system hybrydowy, który łączy w sobie nowe technologie: 3-stopniowego, inteligentnego systemu zmiennych faz rozrządu zintegrowanego z nowym systemem jałowej pracy cylindrów i-VTEC oraz zintegrowanego systemu wspomagania silnikiem elektrycznym IMA. Zapewnia to trzy stopnie rozrządu zaworowego (w trybach małej i dużej prędkości obrotów silnika oraz jałowej pracy cylindrów). W połączeniu ze zintegrowanym systemem wspomagania silnikiem elektrycznym Hondy (IMA), całość stanowi jednostkę znacznie bardziej kompaktową i wydajną. Nowy system hybrydowy Hondy zostanie po raz pierwszy zastosowany w nowym modelu hybrydowym Civic, który wejdzie na rynek w przyszłym roku.
Dzięki nowej technologii Honda oferuje inteligentny silnik spalinowy oraz wydajniejszy system IMA, co w rezultacie przynosi 20-proc. wzrost mocy całego układu w porównaniu z obecnie stosowanymi jednostkami napędowymi, a także mniejsze zużycie paliwa. Silnik spalinowy osiąga moc 95 KM przy 6000 obrotów oraz maksymalny moment obrotowy 123Nm przy 4500 obrotów. Do tego dochodzi silnik elektryczny, którego moc to 20 KM przy 2000 obrotów, a maksymalny moment obrotowy - 103Nm od 0 do 1160 obrotów.
Komentarze opinie