Powstały w oparciu o model GTC, nowy Opel Astra OPC zadebiutuje w trakcie Genewskiego Salonu Samochodowego (3-13 marca). Dwulitrowy, benzynowy silnik turbo o mocy 176 kW/240 KM sprawia, że skonstruowana przez zespół ośrodka OPC niebieska Astra jest, jak zapewnia producent, jednym z najmocniejszych samochodów z napędem na przednią oś na rynku. Jednostka napędowa osiąga maksymalny moment obrotowy 320 Nm i zapewnia dużą moc przy niskich prędkościach obrotowych. Wyposażona w sześciobiegową ręczną skrzynię biegów Astra OPC przyspiesza od zera do 100 km/h w czasie poniżej 7 sekund i osiąga prędkość maksymalną ponad 240 km/h.
Jednostka napędowa nowej Astry OPC, powstała w oparciu o dwulitrowy, benzynowy silnik turbo o mocy 200 KM i maksymalnym momencie obrotowym 262 Nm, to najsilniejszy silnik oferowany w modelu Astra. W ośrodku OPC zwiększono jego moc dzięki optymalizacji układu dolotowego i kolektora wylotowego, zastosowaniu najwyższej jakości osprzętu jednostki napędowej oraz zmianom sprężarki i systemu wtrysku. Do mocy silnika odpowiednio dostosowano interaktywny układ jezdny IDSPlus z elektronicznym systemem stałej kontroli amortyzacji CDC. Wchodzące w jego skład systemy dynamicznej kontroli zintegrowane są w jednym układzie, co tylko polepszyło charakterystykę jezdną nowej Astry OPC.
Specjalne 18-calowe felgi z lekkich stopów i opony o rozmiarze 225/45 R 18 stanowią wyposażenie standardowe, zaś opcjonalnie dostępne są 19-calowe felgi (opony - 235/35 R 19), prezentowane wcześniej podczas paryskim modelu pokazowym Astra High Performance. Zaciski hamulców mają charakterystyczny dla wersji OPC niebieski kolor, co podkreśla ich moc (wentylowane tarcze o średnicy 321 mm z przodu / pełne tarcze o średnicy 278 mm z tyłu).
We wewnątrz pojazdu uwagę przykuwają fotele firmy Recaro, zapewniające maksymalne podparcie boczne. Dostępne są one w dwukolorowej wersji materiałowo-skórzanej lub w obiciu całkowicie skórzanym. Siedziska mają kolor niebieski lub srebrny, a boczne części i zagłówki - matowo czarny. Inne elementy wykończenia wnętrza to nowa, skórzana gałka dźwigni zmiany biegów, chromowane obwódki zegarów z niebieskimi wskaźnikami na czarnych tarczach i wykończenie drzwi ze stali nierdzewnej z nowym logo OPC. Elementy dekoracyjne na panelu instrumentów i drzwiach dostępne są w kolorze niebieskim, srebrnym lub czarnym.
Nowa Astra OPC zadebiutuje na rynku jesienią tego roku.
Komentarze opinie