Reklama

Norma Euro-4 w samochodach użytkowych Volkswagena

26/02/2006 22:02
Po VW Caddy już wkrótce każdy VW Transporter będzie spełniał normę czystości spalin Euro-4.
Kliknij, aby powiększyćPięciocylindrowe silniki TDI otrzymają seryjny filtr cząstek stałych DPF. W przypadku jednostek czterocylindrowych, mieszczących się nawet bez DPF w granicach normy Euro-4, filtr cząstek stałych trafi na listę wyposażenia dodatkowego. Tym sposobem, uwzględniając wprowadzenie na rynek VW Craftera, w 2006 r. wszystkie samochody użytkowe Volkswagena spełnią normę czystości Euro-4.

Zadanie filtra cząstek stałych DPF (Diesel Partikelfilter) polega na oddzielaniu sadzy, powstającej przy spalaniu paliwa, od spalin wydostających się przez rurę wydechową. Sadza utylizowana jest podczas pasywnej i aktywnej regeneracji, co wpływa na ochronę filtra, którego podobnie jak katalizatora nie trzeba właściwie wymieniać.

Podczas „pasywnej regeneracji” sadza stopniowo przekształca się w temperaturze od 350 do 500 stopni Celsjusza w dwutlenek węgla (proces ten zachodzi automatycznie, szczególnie podczas jazdy na autostradach i drogach szybkiego ruchu).

„Aktywna regeneracja”, która następuje średnio co 400-500 kilometrów, polega natomiast na całkowitym wypalaniu sadzy, zwykle w temperaturze około 600 stopni Celsjusza. Proces ten może odbywać się np. podczas jazdy z małym obciążeniem w mieście, kiedy to tego typu forma regeneracji nie ma wpływu na dynamikę jazdy, czy hałas. Dzięki umieszczeniu DPF blisko silnika jego wpływ na zużycie paliwa jest minimalny (fazy regeneracji trwają stosunkowo krótko).
Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo eGorzow.pl




Reklama
Wróć do