5 grudnia z taśmy montażowej w zakładzie w brytyjskim Sunderland zjechał pierwszy egzemplarz modelu Nissan Qashqai.Qashqai to kompaktowy crossover, który łączy w sobie atuty tradycyjnego rodzinnego hatchbacka z zaawansowaną technologią samochodu z napędem na cztery koła. Sunderland będzie wytwarzać około 130 tys. sztuk, równolegle z Nissanem Note, Primerą, Micrą i Micrą C+C, a roczna produkcja ma wzrosnąć do 400 tys. egzemplarzy do końca 2007 r. Będzie to rekord tej fabryki.Triumfalny początek produkcji Qashqaia oznacza koniec jednego z najbardziej pracowitego okresu w dwudziestoletniej historii zakładu w Sunderland, ponieważ jest już trzecim nowym modelem, jaki wyjechał z tej fabryki w ciągu ostatnich 16 miesięcy. Wiceprezes zakładu produkcyjnego w Wielkiej Brytanii, Trevor Mann powiedział: ?To bardzo ważny dzień dla naszej fabryki, gdyż Qashqai ma być inicjatorem rozwoju i zrównoważonego wzrostu Nissana w Europie. Nasi pracownicy w Sunderland zostali obarczeni wielką odpowiedzialnością za sukces firmy. To właśnie oni otrzymali możliwość zbudowania tego samochodu dzięki nieustannie ciężkiej pracy i doskonałym wynikom w zakresie produktywności i wiarygodności.?Wartość inwestycji, jakie zostały przeznaczone na rozwój Qashqai to ponad 320 mln EUR. Przy jego produkcji znalazło zatrudnienie ponad 3 tys. osób w fabryce w Sunderland i w całym łańcuchu dostawczym. Specjalnie na potrzeby tego zadania utworzono 200 dodatkowych miejsc pracy i zatrudniono 100 praktykantów. Około 80% produkcji Qashqai będzie skierowanych na rynki zagraniczne, z czego większość trafi do sprzedaży w Europie. Model ten będzie wysłany również na inne kontynenty, w tym do krajów Blikiego Wschodu, Australii, Południowej Afryki oraz Japonii. Będzie to drugi model z fabryki Sunderland, który zostanie sprzedawany na japońskim rynku. Pierwszym był model Primera z 1996 r.Co więcej, Qashqai jest pierwszym modelem zbudowanym zgodnie z założeniami nowo wdrożonego zintegrowanego systemu produkcyjnego ?Nissan Integrated Manufacturing System?. Ten nowy, elastyczny system został wprowadzony do zakładów Nissana na całym świecie. Korzyści z wprowadzenia tego systemu obejmują miedzy innymi skrócenie czasu dostawy, poprawienie ergonomiki, zwiększenie liczby oferowanych modeli, dowolność sekwencji produkcyjnych, zwiększenie integracji z dostawcami. Już za cztery tygodnie od dziś produkcja seryjna tego modelu ruszy pełną parą, zaopatrując w niego dealerów w całej Europie. Rozpoczęcie sprzedaży planowane jest na pierwszy kwartał 2007 r.Klienci będą mogli wybrać cztery silniki w trzech poziomach wyposażenia. Silniki dostępne w ofercie to dwie jednostki benzynowe o pojemności 1,6 i 2,0 litrów, wysokoprężny silnik 1,5-litrowy oraz 2,0 litr
Komentarze opinie