Jesienią bieżącego roku zadebiutuje na polskim rynku Nissan Navara, który zajmie miejsce oferowanej dotychczas wersji modelu Pickup z 2002 r. Nissan Navara został zaprojektowany równolegle z ostatnio przedstawionym Nissanem Pathfinder. Jest także produkowany u jego boku - w zakładach NMISA (Nissan Motor Iberica) w Barcelonie. Pozwala to na uzyskanie jakości spotykanej zwykle w autach typu SUV. Navara dzieli zresztą z Pathfinderem sporo technicznych rozwiązań i detali, zwłaszcza tych, które mają wpływ na komfort.
Navara ma 5220 mm długości (o 175 mm więcej niż Pickup), 1850 mm szerokości i 1780 mm wysokości. Rozstaw osi został powiększony do 3200 mm (o 230 mm więcej niż w poprzedniku). Samochód dostępny jest w dwóch różnych odmianach nadwozia: King Cab oraz Double Cab. King Cab może pomieścić dwie osoby z przodu i dysponuje jeszcze dwoma miejscami za pierwszym rzędem siedzeń, przeznaczonymi raczej dla dzieci, lub dla dorosłych, ale jedynie na krótkie trasy. Przestrzeń w kabinie jest jednak większa i lepiej rozplanowana niż w ustępującej z rynku, takiej samej odmianie Pickupa. Najłatwiej dostrzeże się zwiększoną o 114 mm ilość miejsca pomiędzy oparciami przednich foteli a tylną ścianą kabiny. W rezultacie tylne siedziska są w tym aucie zdecydowanie bardziej komfortowe niż w jego poprzedniku. Minimalna szerokość skrzyni pomiędzy wnękami wynosi 1130 mm, a długość - 1861 mm.
Wersja Double Cab dzięki trzymiejscowej kanapie w tylnym rzędzie zapewnia wygodne miejsce dla pięciu osób. Zwiększone wymiary wnętrza zapewniają komfortową przestrzeń także dla siedzących z tyłu. Nad głową pasażerów wygospodarowano o 90 mm więcej miejsca w stosunku do poprzednika, na wysokości ramion przybyło 98 mm, a przestrzeń na kolana wzrosła o 177 mm. Skrzynia ładunkowa ma długość 1511 mm.
Tak jak w Pathfinderze, również w Navarze zastosowano do napędu najnowszy, czterocylindrowy silnik wysokoprężny z turbodoładowaniem o pojemności 2.5 litra. Słabsza wersja tego silnika dysponuje mocą 145 KM i momentem obrotowym 356Nm, a mocniejsza - 174 KM i 403Nm.
Komentarze opinie