Reklama

Nissan i Suzuki poszerzają zakres współpracy

06/06/2006 15:11
Nissan Motor i Suzuki Motor Corporation poinformowały, o poszerzeniu dotychczasowej współpracy. W chwili obecnej Suzuki dostarcza Nissanowi samochód z segmentu mini, natomiast firma Jatco, związana z Nissanem, dostarcza automatyczne skrzynie biegów dla Suzuki.
Obydwie firmy rozważają możliwość nawiązania również współpracy w zakresie:
- pod koniec 2006 r. Nissan będzie dostarczał dla Suzuki samochód z segmentu minivan, a Suzuki będzie dostarczało dla Nissana kolejny samochód z segmentu mini. Obydwa produkty przeznaczone są na rynek japoński.
- począwszy od 2008 r., Nissan będzie dostarczał samochód typu pick-up dla Suzuki - przeznaczony przede wszystkim do sprzedaży na rynku północno-amerykańskim. Jednocześnie, Suzuki dostarczy Nissanowi nowy model samochodu z segmentu A - przeznaczony głównie do sprzedaży na rynku europejskim.
- Nissan i Suzuki rozpoczną współpracę w zakresie rozwoju produkcji na nowopowstających rynkach przy wspólnym wykorzystaniu posiadanych fabryk i sił produkcyjnych. Firmy rozpoczną wspólną działalność produkcyjną w fabryce Suzuki mieszczącej się w Indiach.

„Nasze dotychczasowe porozumienie i współpraca, pozwoliły na zbudowanie stosunków opartych na obopólnym zaufaniu i partnerstwie, i przyniosły owocne rezultaty dla obydwu firm - powiedział Toshiyuki Shiga, Dyrektor Nissana. „Wspomniany rozwój współpracy, stanowi integralną część polityki Nissana - ciągłego pozyskiwania nowych segmentów rynku i dalszej globalnej ekspansji, której celem jest osiąganie zysków przewidzianych w naszym business planie.”

„Rozwój współpracy z Nissanem wzmocni atrakcyjność Suzuki w ujęciu globalnym. Zwiększenie konkurencyjności marki spodziewane jest dzięki osiągnięciu korzyści ekonomicznych wynikających ze wzrostu wielkości produkcji poprzez pojawienie się dodatkowych możliwości wprowadzenia nowych produktów. Wspomniana działalność zapewni również Suzuki zrealizowanie pięcioletniego business planu. Powyższe zadanie będzie mogło zostać wykonane dzięki wprowadzeniu nowych produktów z nowych segmentów - Hiroshi Tsuda, Prezes i Dyrektor Suzuki.
Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo eGorzow.pl




Reklama
Wróć do