Po kilku trudnych latach i częstych zmianach kierownictwa niemiecki oddział koncernu Fiat postawił sobie na 2006 r. ambitne plany. Jak powiedział prezes spółki Fiat Automobil AG, Werner Frey, sprzedaż nad Renem wzrosnąć ma o 1/3 do około 120 tys. samochodów, przede wszystkim za sprawą nowej oferty, którą stanowią niedawno debiutujące na rynku Fiat Grande Punto oraz Alfa Romeo 159. W ramach ofensywy produktowej sprzedaż do roku 2008 osiągnąć ma poziom 150 tys. egzemplarzy.
Łączny udział rynkowy marek Fiat, Alfa Romeo oraz Lancia na bardzo konkurencyjnym rynku niemieckim zmniejszył się ostatnio do 2,3%. Nieco lepsza sytuacja jest w segmencie samochodów dostawczych, w którym włoski koncern zapewnił sobie udział na poziomie 8%.
W wyniku programu ostrej redukcji kosztów liczba pracowników Fiata w Niemczech zmniejszyła się z 300 do 250 osób.
Komentarze opinie