Jak pokazują najnowsze badania, rośnie niezadowolenie niemieckich dealerów z powodu standardów, jakie w zakresie wyglądu salonów samochodowych narzucają im producenci.Prawie dwie trzecie ankietowanych (63%) jest zdania, że wymagania stawiane przez producentów w tym zakresie są zbyt duże, podczas gdy cztery lata temu, na krótko przed wprowadzeniem nowych przepisów liberalizujących rynek (GVO), było to jedynie 42%. Tymczasem 31% firm dealerskich uważa, że obecne standardy są na odpowiednim poziomie. Najbardziej zadowoleni z sytuacji są partnerzy marki Peugeot, Renault, Citroen, Mercedes-Benz oraz BMW. Zupełnie inaczej rzecz się ma w przypadku VW, gdzie jedynie 9% ankietowanych jest przekonanych, że standardy producenta są optymalne.46% pytanych jest przekonanych, że wprowadzenie przepisów GVO w roku 2002 przyczyniło się do podniesienia standardów związanych z wyglądem salonu dealerskiego, natomiast 41% uważa, że już wcześniej dążono do ich spełnienia. Przede wszystkim partnerzy Audi, BMW oraz Forda twierdzą, że od roku 2002 wymagania stawiane przez producentów zyskały na znaczeni
Komentarze opinie