Reklama

Niedługo rusza produkcja Hondy City

22/09/2005 08:06
Honda rozpoczyna wkrótce w swojej fabryce w Turcji produkcję nowego kompaktowego sedana. Ruszy ona pod koniec bieżącego roku, a reprezentant segmentu B sprzedawany będzie w Turcji, na Węgrzech, w Czechach, na Słowacji i w Polsce. Model ten jest już dostępny na rynkach azjatyckich, gdzie jego poprzednik produkowany jest w zakładach Hondy w Tajlandii (Honda Automobile Thailand) już od 2002 r.

City powstał na platformie 5-drzwiowego modelu Jazz i pochwalić się może tak przestronną kabiną jak pojazdy z segmentu C. Jak zapewnia producent, do parkowania zaś wystarczy autu miejsca tyle co pojazdom klasy supermini. Ta pozorna sprzeczność jest efektem umieszczenia zbiornika paliwa pod podłogą przedniej części kabiny. W połączeniu z niewielkich rozmiarów silnikiem i równie kompaktowym zawieszeniem przednim i tylnym pozwoliło to wygospodarować dużą przestrzeń we wnętrzu kabiny Hondy City. Kolejną zaletą tego rozwiązania jest niżej usytuowana podłoga w tylnej części samochodu, i tym samym większa pojemność bagażnika, która wynosi 500 litrów.

Jednostka napędowa typu i-DSI SOHC (system podwójnego zapłonu sekwencyjnego i jeden wałek rozrządu) sprawdziła się już pod względem osiągów i wydajności paliwowej w modelu Jazz. Osiągająca moc 83 KM/61kW jednostka charakteryzuje się podwójnymi, ukośnie ustawionymi świecami zapłonowymi w bardzo kompaktowej komorze spalania. Rozwiązanie to zwiększa znacznie wydajność spalania mieszanki, gdyż w zależności od prędkości obrotów silnika i obciążenia pojazdu możliwe jest precyzyjne sterowanie czasami zapłonu każdej ze świec zapłonowych. Możliwe także było zastosowanie dużo wyższego współczynnika sprężania, przy jednoczesnym kontrolowaniu spalania stukowego, co w efekcie daje większą moc jednostkową i niższe zużycie paliwa, w porównaniu z rozwiązaniem klasycznym.

Swoim nabywcom City proponuje wybór między 5- stopniową przekładnią manualną i bezstopniową skrzynią CVT, która daje kierowcy półautomatyczny, 7-stopniowy manualny wybór odpowiedniego biegu, jeśli taką opcję załączy. W związku z nieco większą masą własną niż modelu Jazz, kierowcy City będą musieli przyzwyczaić się do jazdy na niższych biegach.

Honda przewiduje dobre wyniki modelu City w testach zderzeniowych EuroNCAP, a to za sprawą takich innowacji w jego konstrukcji, jak łukowy kształt podłużnic przednich, co przesądza o kierowaniu energii uderzenia na ramę podłogi. Belki poprzeczne głównej struktury podłogi tworzą też osłonę zbiornika paliwowego i zwiększają sztywność nadwozia.

Producent City proponuje trzy wersje wyposażeniowe: S, LS i ES. Pojazdy w wersji S wyposażone będą w poduszki powietrzne z przodu, pasy bezpieczeństwa z napinaczami, elektrycznie regulowane lusterka boczne, fotel kierowcy z regulacją wysokości, uchwyty na kubki z tyłu i przodu, radio z odtwarzaczem CD, dwa głośniki z przodu i zderzaki w kolorze karoserii. W wersji LS otrzymujemy dodatkowo klamki i boczne lusterka (podgrzewane) w kolorze karoserii, elementy pochłaniające energię uderzenia w drzwiach, chromowane klamki wewnętrzne, zdalnie sterowany zamek centralny, klimatyzację i dwa dodatkowe głośniki. Wersja ES wzbogacona została o poduszki boczne, 15-calowe obręcze aluminiowe zamiast 14-calowych stalowych, składane lusterka boczne, reflektory przeciwmgłowe z przodu. Trzy główne wskaźniki na panelu sterowania wyposażono w system Optitron, który podświetla je częściowo po otwarciu drzwi i w pełni po uruchomieniu zapłonu.

Sprzedaż modelu rozpocznie się na początku przyszłego roku. Wtedy też zostanie podana jego cena.
Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo eGorzow.pl




Reklama
Wróć do