Honda rozpoczyna wkrótce w swojej fabryce w Turcji produkcję nowego kompaktowego sedana. Ruszy ona pod koniec bieżącego roku, a reprezentant segmentu B sprzedawany będzie w Turcji, na Węgrzech, w Czechach, na Słowacji i w Polsce. Model ten jest już dostępny na rynkach azjatyckich, gdzie jego poprzednik produkowany jest w zakładach Hondy w Tajlandii (Honda Automobile Thailand) już od 2002 r.
City powstał na platformie 5-drzwiowego modelu Jazz i pochwalić się może tak przestronną kabiną jak pojazdy z segmentu C. Jak zapewnia producent, do parkowania zaś wystarczy autu miejsca tyle co pojazdom klasy supermini. Ta pozorna sprzeczność jest efektem umieszczenia zbiornika paliwa pod podłogą przedniej części kabiny. W połączeniu z niewielkich rozmiarów silnikiem i równie kompaktowym zawieszeniem przednim i tylnym pozwoliło to wygospodarować dużą przestrzeń we wnętrzu kabiny Hondy City. Kolejną zaletą tego rozwiązania jest niżej usytuowana podłoga w tylnej części samochodu, i tym samym większa pojemność bagażnika, która wynosi 500 litrów.
Jednostka napędowa typu i-DSI SOHC (system podwójnego zapłonu sekwencyjnego i jeden wałek rozrządu) sprawdziła się już pod względem osiągów i wydajności paliwowej w modelu Jazz. Osiągająca moc 83 KM/61kW jednostka charakteryzuje się podwójnymi, ukośnie ustawionymi świecami zapłonowymi w bardzo kompaktowej komorze spalania. Rozwiązanie to zwiększa znacznie wydajność spalania mieszanki, gdyż w zależności od prędkości obrotów silnika i obciążenia pojazdu możliwe jest precyzyjne sterowanie czasami zapłonu każdej ze świec zapłonowych. Możliwe także było zastosowanie dużo wyższego współczynnika sprężania, przy jednoczesnym kontrolowaniu spalania stukowego, co w efekcie daje większą moc jednostkową i niższe zużycie paliwa, w porównaniu z rozwiązaniem klasycznym.
Swoim nabywcom City proponuje wybór między 5- stopniową przekładnią manualną i bezstopniową skrzynią CVT, która daje kierowcy półautomatyczny, 7-stopniowy manualny wybór odpowiedniego biegu, jeśli taką opcję załączy. W związku z nieco większą masą własną niż modelu Jazz, kierowcy City będą musieli przyzwyczaić się do jazdy na niższych biegach.
Honda przewiduje dobre wyniki modelu City w testach zderzeniowych EuroNCAP, a to za sprawą takich innowacji w jego konstrukcji, jak łukowy kształt podłużnic przednich, co przesądza o kierowaniu energii uderzenia na ramę podłogi. Belki poprzeczne głównej struktury podłogi tworzą też osłonę zbiornika paliwowego i zwiększają sztywność nadwozia.
Producent City proponuje trzy wersje wyposażeniowe: S, LS i ES. Pojazdy w wersji S wyposażone będą w poduszki powietrzne z przodu, pasy bezpieczeństwa z napinaczami, elektrycznie regulowane lusterka boczne, fotel kierowcy z regulacją wysokości, uchwyty na kubki z tyłu i przodu, radio z odtwarzaczem CD, dwa głośniki z przodu i zderzaki w kolorze karoserii. W wersji LS otrzymujemy dodatkowo klamki i boczne lusterka (podgrzewane) w kolorze karoserii, elementy pochłaniające energię uderzenia w drzwiach, chromowane klamki wewnętrzne, zdalnie sterowany zamek centralny, klimatyzację i dwa dodatkowe głośniki. Wersja ES wzbogacona została o poduszki boczne, 15-calowe obręcze aluminiowe zamiast 14-calowych stalowych, składane lusterka boczne, reflektory przeciwmgłowe z przodu. Trzy główne wskaźniki na panelu sterowania wyposażono w system Optitron, który podświetla je częściowo po otwarciu drzwi i w pełni po uruchomieniu zapłonu.
Sprzedaż modelu rozpocznie się na początku przyszłego roku. Wtedy też zostanie podana jego cena.
Komentarze opinie