Reklama

Nie wszystkie luksusowe marki wypadły dobrze w badaniach obsługi deale

26/07/2005 21:01
W badaniach standardów obsługi dealerskiej wśród luksusowych marek samochodów salony Mercedesa okazały się lepsze od konkurentów oferujących samochody Audi, BMW, Porsche oraz Lexus - wynika z raportu przygotowanego przez niemiecką firmę MSU Consulting na zlecenie magazynu "Automobilwoche". W okresie od kwietnia do czerwca 14 przedstawicieli odwiedziło w sumie 54 salony na terenie Niemiec, występując w roli osoby zainteresowanej kupnem samochodu.

Najlepsze noty zebrał pewien salon Mercedesa w Monachium. Dział sprzedaży otwarty tam był w godzinach od 8 rano do 8 wieczorem, a serwis - między 7 rano do 10 wieczorem. Większość dealerów w Niemczech kończy pracę o 6 po południu, a pracownicy działu serwisowego wychodzą do domu o 5.

W badaniach okazało się, że w przypadku około 40% odwiedzonych placówek można by zrobić więcej, aby zaprezentować ekspozycję w sposób bardziej zachęcający klienta do kupna wybranego auta. Klienci musieli np. zwracać się zazwyczaj do pracownika z prośbą o otrzymanie materiałów informacyjnych o samochodzie. Tylko w około 60% przypadków proszono klienta o podanie danych kontaktowych, a w 85% przypadków firmy nie kontaktowały się już z zainteresowanym. W jednym na pięć odwiedzonych placówek nikt z obsługi salonu nie podszedł do klienta, oferując ewentualną pomoc.

23 maja magazyn "Automobilwoche" opublikował wyniki podobnych badań, w których oceniano poziom obsługi klienta w salonach oferujących samochody marek popularnych, takich jak Peugeot, Renault, Ford, Opel i Volkswagen. Dobre noty zebrali sprzedawcy VW i Peugeot, a złe - Opla i Renault. Specjaliści MSU doszli do wniosku, że jakość obsługi klienta i standardy sprzedaży są w przypadku marek luksusowych tylko nieznacznie wyższe niż w punktach oferujących auta marek popularnych.
Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo eGorzow.pl




Reklama
Wróć do