Jak podkreśla szefostwo firmy Smart, marka jest przekonana o tym, że zdoła utrzymać na dotychczasowym poziomie wolumen sprzedaży na dwóch najważniejszych rynkach (Włochy oraz Niemcy) mimo wyczekiwanej z dużą niecierpliwością premiery handlowej Fiata 500, który w nowym wcieleniu wraca po 30-letniej nieobecności w salonach dealerskich.
Kliknij, aby powiększyćJak pokazują wyniki sprzedaży dotyczące rynku niemieckiego, w lipcu Smart Fortwo był zdecydowanym liderem w swoim segmencie. W siódmym miesiącu bieżącego roku zarejestrowano nad Renem 3 329 egzemplarzy, co w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego oznacza imponującą dynamikę wzrostu 204,3%. Do Smarta należy 25,9% całego segmentu. Rezultat skumulowany wynosi 14 601 sztuk, a więc niewiele mniej niż aktualny lider Volkswagen Fox (15 069).
Tymczasem we Włoszech na pierwszym miejscu w segmencie pod względem poziomu lipcowej sprzedaży jest Fiat Panda z wynikiem 13 154 sztuk (2006: 12 619), znacznie wyprzedzając kolejnego w rankingu Smarta Fortwo (3 704// 2006: 1 912) oraz właśnie 500-kę (3 138), która dopiero co pojawiła się w salonach dealerskich. Po pierwszych siedmiu miesiącach bieżącego roku liderem w segmencie jest również Panda (117 065// 2006: 93 711), natomiast Smart zajmuje czwartą lokatę z wynikiem 17 064 aut (2006: 15 440).
Kliknij, aby powiększyćOd lipca Fiat 500 jest oferowany we Włoszech oraz Francji, natomiast od jesieni będzie wprowadzany na kolejne rynki europejskie: od 27 października w Niemczech, a następnie w Hiszpanii, Polsce, Szwajcarii oraz w Austrii. Według najnowszych danych, klienci na Półwyspie Apenińskim oraz nad Sekwaną złożyli łącznie już około 70 tys. zamówień na wytwarzaną w Tychach 500-kę.
Do końca lipca zakłady Fiat Auto Poland opuściło 6 634 egzemplarzy 500-ki, natomiast wynik czerwcowy to 4 794 sztuki.
Komentarze opinie