Mitsubishi Lancer Evolution IX zastąpi obecną generację auta w ostatnim kwartale bieżącego roku. W porównaniu do "EVO VIII", nowszy model posiada nieco mocniejszy silnik o mocy 280 KM (wcześniej 265 KM), przy czym maksymalny moment obrotowy pozostał na tym samym poziomie (355 Nm przy 3 500 obr/min). EVO IX uzyskuje prędkość maksymalną 250 km/h (o 5 km/h więcej) i przyspiesza od 0 do 100 km/h w czasie zaledwie 5,7 sekundy (o 0,4 sekundy szybciej). Przeniesienie napędu odbywa się za pośrednictwem 6-cio stopniowej manualnej skrzyni biegów. Zmodyfikowana jednostka spełnia normę emisji czystości spalin EURO 4.
W celu uzyskania lepszych właściwości jezdnych, inżynierowie skoncentrowali się na zmniejszeniu masy pojazdu. Do połączenia aluminiowej pokrywy dachu ze stalową konstrukcją skorupową zastosowano nity zrywalne, przez co konstruktorzy Mitsubishi Motors zaoszczędzili 4 kg i obniżyli środek ciężkości o mniej więcej 3 mm. Wpłynęło to korzystnie na zmniejszenie przechyłów samochodu i dało taki sam efekt, jak redukcja masy głowicy silnika o 12 kg. Inne rozwiązania zmniejszające ciężar samochodu to tylny spojler wykonany z włókien węglowych, kute i wykonane ze stopu metali lekkich 17 obręcze oraz aluminiowa pokrywa silnika.
Lancer Evolution IX otrzymał amortyzatory firmy Bilstein, które zwiększają przyczepność na różnych rodzajach nawierzchni, jednocześnie zapewniając stabilność pojazdu przy dużych prędkościach, przeniesienie mocy oraz zapobiegają "nurkowaniu" w trakcie hamowania. Wewnętrznymi atrybutami prezentowanego auta jest m. in.: skórzana tapicerka, trójramienna kierownica MOMO, fotele RECARO czy aluminiowe pedały. W standardzie oferowana jest także automatyczna klimatyzacja.
Komentarze opinie